کد خبر: ۱۲۴۳۵
حکیم مهر - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رضوانشهر، گفت: شخم اول شالیزارها در 47 درصد از اراضی شهرستان رضوانشهر انجام شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، "ملاجعفری" با بیان این مطلب که کشاورزان این شهرستان زودتر از سال گذشته اقدام به شخم اول شالیزارهایشان کرده‌اند، گفت: این امر به دلیل آب و هوای مناسب بوده و تاکنون شخم اول در 47 درصد از اراضی شهرستان رضوانشهر انجام شده است.

وی از اجرای نخستین کشت مکانیزه برنج رضوانشهر سال‌جاری در پایان این هفته خبر داد و افزود: رضوانشهر شهرستان برتر تولید مکانیزه برنج در گیلان است.

او ادامه داد: این شهرستان در سال گذشته شهرستان پایلوت کشت توأم برنج گوهر با ماهی بود و با توجه به موفقیت خوب این طرح اجرای این امر در سال‌جاری با استقبال کشاورزان مواجه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رضوانشهر، تصریح کرد: خزانه‌گیری در این شهرستان در حال انجام است و در بازدیدی که امروز از شالیزارها داشته‌ایم خزانه‌ها سبز بودند.

وی در ادامه از توزیع 30 تن بذر گوهر بین شالیکاران رضوان‌شهری خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد مطلوب هشت تن در هر هکتاری که رقم گوهر دارد، امسال شاهد افزایش تولید برنج سفید در این شهرستان خواهیم بود.

 

نظر شما
ادامه