کد خبر: ۱۲۵۴۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
حکیم مهر - داروهای آزورینا و آکوابیو برای جلوگیری از سندرم تلفات ماهیان گرمابی در استان گیلان به صورت آزمایشی و پایلوت بکار گرفته می شوند
دکتر سهراب عاقبتی مدیر کل دامپزشکی گیلان در این خصوص اظهار داشت: در چند سال اخیر تلفات ماهیان گرمابی در سطح مزارع پرورشی استان به معظل بزرگی تبدیل شده است . این تلفات که بخصوص در گونه ماهی کپور نقره ای اتفاق می افتد خسارات مادی زیادی را به پرورش دهندگان وارد میکند.
دکتر عاقبتی افزود دامپزشکی استان گیلان بعنوان تنها متولی مبارزه وکنترل بیماریهای آبزیان اقدامات متعددی را در این زمینه انجام داده که آخرین این اقدامات معرفی داروهای جدید ، به این صنعت بوده است.  
وی همچنین خاطر نشان کرد با پیگیریهای و تلاشهای انجام شده توسط این اداره و در راستای کاهش و جلوگیری از تلفات ماهیان پرورشی گرمابی بر اثر سندرم تلفات ماهی کپور نقره ای ، دو داروی مورد استفاده در پیشگیری، کنترل و درمان بیماری های ماهیان گرمابی شامل داروی آزورینا و آکوابیو وارد کشور گردیده و در سال 1392 بروی استخرهای منتخب در سطح استان گیلان به صورت آزمایشی و پایلوت انجام خواهد گردید تا در صورت کسب نتایج موفقیت آمیز به صورت انبوه در مزارع ماهیان گرمابی مورد استفاده قرار گیرد.
لازم به ذکر است این داروها بمنظور جلوگیری از شکوفایی جلبکی و تبعات ناشی از آن و همچنین جلوگیری از افزایش گازهای و مواد الی مضر برای آبزیان در آب مورد استفاده قرار می گیرند.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
0
0
امیدوارم ابتدا این دو دارو در استخرهای ..... آزمایش شوند زیرا ایشان باتوجه به اینکه ... ریش و قیچی دستشان بود تلفات بسیار زیادی دادند- همکار
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
0
0
آقای دکتر عاقبتی درسمت رییس آبزیان پیگیریها و تلاشهای بسیاری در زمینه جلوگیری از تلفات ماهی در استان داشتند که جا دارداز زحمات ایشان تشکر گردد.برای ایشان آرزوی توفیق دارم.
meysam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
0
سلام
من هزار عدد بچه ماهی کپور سی گرمی ریختم دارن روز هفت الی هشت عدد میمیرن . سختی آب حدود ۷ هست آبشم شیرینه و استخرم با ورق ژئممبران هست سه هزار متر مکعب هم حجمشه . چکار کنم . لطفا راهنماییم کنید
نظر شما
ادامه