کد خبر: ۱۲۵۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: تقویت صنعت اسب داری به عنوان یکی از صنایع مهم نیاز به مساعدت دارد .
قاسم رضاییان زاده در حاشیه کنگره ملی بیماریهای اسب اظهار داشت:صنعت اسب در کشور های دنیا یکی از صنایع بسیار مهم چه از لحاظ مسابقات و چه از لحاظ ذخایر ملی آن کشور محسوب می شود.

وی گفت:در کشور ایران اسب با توجه به پیشینه تاریخی اهمیت بسیاری بالای دارد و برای این حیوان نجیب و اصیل ارزش بالای برخوردار هستند.

این مقام مسوول ادامه داد:استان فارس دارای 36 واحد اسب داری شناسنامه دار می باشد که هم از لحاظ اقتصادی ، اشتغال وبرگزاری مسابقات برای این استان از منافع بالای برخوردار و بر اساس بررسی ها این پدیده روز به روز در حال افزایش می باشد.

رضاییان زاده اضافه کرد: برگزاری کنگره ملی بهداشت و بیماریهای اسب در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در راستای این بسیار مهم است .

وی گفت:تعدادی از دلالان در بازار اسب هستند که با ورود این حیوان ها از خارج از کشور به ایران واستان باعث بیماری های بسیار خطر ناک و تهدید کننده می شود و اسب داران باید مواظب باشند تا با ورود این اسب ها در بین اسب های سالم خود جلوگیری کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان فارس گفت:در کنگره ملی بهداشت و بیماریهای اسب بر اساس دستور العمل های این سازمان روش های کنترل ،پیشگیری و درمان بیماری های تهدید کننده این حیوان برسی می شود.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عبدالحميد ميمندي پاريزي
|
-
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
0
0
در همايش بهداشت و بيماري هاي اسب يك سخنراني توسط اينجانب ارائه شد تحت عنوان: مقررات اخلاقي استفاده از حيوانات در تحقيقات.
موضوع آسايش حيوانات و اخلاق دامپزشكي خصوصا در تحقيقات كمتر مورد توجه قرار گرفته است از اين رو پيشنهاد مي نمايم كه در كليه همايش هاي دامپزشكي كه در ايران برگزار مي شود، يك پانل به موضوع اسايش حيوانات و اخلاق اختصاص داده شود.


دكتر عبدالحميد ميمندي پاريزي
نظر شما
ادامه