کد خبر: ۱۲۶۲۱
حکیم مهر - رییس سازمان شیلات ایران پیش‌بینی کرد: میزان تولیدات شیلاتی کشور در سال جاری از مرز یک میلیون تن می‌گذرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، غلامرضا رازقی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - با بیان اینکه در سال گذشته 850 هزار تن انواع محصولات شیلاتی در کشور تولید شد، گفت:‌ کشورمان دارای پتانسیل‌های منحصر به فردی در زمینه تولید محصولات شیلاتی است و از این رو در آینده شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در تولیدات آبزیان خواهیم بود.

وی پیش‌بینی کرد: میزان تولیدات شیلاتی در سال آینده به بیش از یک میلیون و 300 هزار تن می‌رسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه آمار تولیدات استان‌های ساحلی همچنان بالاتر از استان‌های غیر ساحلی است، ابراز امیدواری کرد استان‌های غیر ساحلی کشور بتوانند پیشرفت چشمگیری در زمینه تولید محصولات آبزی‌پروری باشند.

رازقی با اشاره به پتانسیل‌های استان‌های غیر ساحلی در زمینه تولید ماهیان خاویاری گفت: سال گذشته یک تن انواع ماهیان خاویاری به صورت پرورشی در کشور تولید و 50 درصد از این صادر شد.

رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به ارزش بالای خاویار تولیدی در کشور اظهار کرد: ماهیان خاویاری تولیدی در کشور ما از بازارپسندی ویژه‌ای به خصوص در کشورهای اروپایی برخوردارند.

وی پیش‌بینی کرد: امسال میزان صادرات ماهیان خاویاری در کشور به بیش از دو تن برسد.

رازقی ارائه کمک‌های تسهیلاتی، دانش فنی، حمایت‌های زیرساختی، آموزش، امکان سرمایه‌گذاری و افزایش محصولات سالم را از جمله مهمترین برنامه‌های کشور در سال جاری در حوزه تولید محصولات شیلاتی برشمرد.

 

برچسب ها: شیلات، رازقی،
نظر شما
ادامه