کد خبر: ۱۲۷۲۰

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی رامسر گفت: عدم توجه جدی شهرداری‌‌های شهرستان رامسر درباره ساماندهی کشتارگاه‌ها و اختصاص ماشین‌های مخصوص حمل گوشت سلامت مردم را تهدید می‌کند.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، محمدجواد رفیعی اظهار کرد: عدم توجه جدی شهرداری‌‌های شهرستان رامسر درباره ساماندهی کشتارگاه‌ها و اختصاص ماشین‌های مخصوص حمل گوشت سلامت مردم را تهدید می‌کند و در این باره به شهرداری‌ها نامه زدیم ولی پاسخی دریافت نکردیم.

رفیعی درباره درج تصویری در یکی از نشریات محلی درباره حمل گوشت غیر بهداشتی با ماشین مزدا در رامسر بیان کرد: در مورد کشتارگاه‌ها دو بحث مالکیت و نظارت مطرح است که مالکیت متعلق به شهرداری‌ها و نظارت بهداشتی بر عهده شبکه دامپزشکی است که نماینده دامپزشکی هر روز صبح در کشتارگاه حضور می‌یابد و با مهر و برچسب کاغذی گوشت را از نظر سلامت تایید می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: توزیع گوشت از کشتارگاه به قصابی‌ها بر عهده شهرداری‌ها است و خودروی حمل گوشت را باید شهرداری‌ها تهیه کنند.

رفیعی تصریح کرد: وضعیت کشتارگاه‌های شهرستان مستهلک و ظرفیت آن نیز بسیار پایین است و در زمان پیک جمعیت و حضور مسافران، ماشین‌های حمل گوشت جوابگو نیستند و این در حالی است که برای سلامت گوشت از محل ذبح تا قصابی‌ها باید از ماشین‌های سردخانه‌دار استفاده شود.

کشتارگاه شهر رامسر در سال 1317 و کشتارگاه جدید الاحداث کتالم و سادات شهر در سال 1379 بنا شده است.

 

نظر شما
ادامه