کد خبر: ۱۲۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  محمد علی‌آبادی رسما سکان شیلات کشور را بر‌عهده گرفت تا اولین تغییر در وزارت جهاد کشاورزی پس از تصدی این پست توسط خلیلیان رقم بخورد. شاید اشاره وزیر جهاد کشاورزی به اینکه موسسات و شرکت‌های بی‌شماری تحت پوشش وزارت جهاد کشاورزی قرار دارند که در داخل بخش کشاورزی و خارج این بخش کارهای سنگینی انجام می‌دهد و گردش مالی این بخش‌ها هزاران میلیارد تومان در سال است، اما این شرکت‌ها عملا مدیریت راهبردی اعمال نمی‌شود و هر کدام به صورت جزایر مستقلی عمل می‌کنند که لازم است از پتانسیل آن‌ها در بخش کشاورزی استفاده شود، اشاره به گردش مالی سازمان شیلات و نوع خواسته‌ی وی از علی‌آبادی در مدیریت داشته باشد.

البته خلیلیان، علی‌آبادی را به عنوان قائم‌مقام خود نیز منصوب کرد؛ انتصابی که آن را نشان از اهمیت شیلات دانست.

علی‌آبادی ـ رییس جدید سازمان شیلات ایران - با بیان اینکه ملت شریف ایران خواستار ولایت هستند، افزود: حضور ملت ایران در نهم دی ماه نشان داد که با چه عشقی به نظام و رهبری و چه مردانه و شجاعانه دفاع می‌کنند و حرف آخر را به دنیا و ضد انقلاب می‌زنند.

مهندس محمد علی آبادی عصر امروز در مراسم معارفه‌اش به عنوان رییس سازمان شیلات با تاکید بر اینکه خدمت کردن به مردم ایران افتخار است، گفت: ما باید سپاسگذار باشیم که به این ملت خدمت می‌کنیم.

وی افزود: امروز نیز توفیقی برای من حاصل شده که به دستور دکتر خلیلیان ـ وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از کشور مسوولیت دیگری را بر عهده بگیرم.

علی آبادی ادامه داد: مسلم است که این سازمان که از یک نقطه صفر در 20 – 30 سال گذشته شروع کرده تا به امروز به جایگاه خوبی رسیده است ولی هنوز تا رسیدن به آینده مطلوب کارهای زیادی باید انجام شود.

رییس سازمان شیلات ایران گفت: امروز دانشگاه جایگاه خود را در همه زمینه‌های باز پیدا کرده است که این یک نقطه امیدواری است.

وی با اشاره به پایین بودن میزان بارندگی‌ها در کشورمان و کمبود امکانات لازم برای جمع‌آوری این بارندگی‌ها، کمبود آب و تولید را از مشکلات کشور دانست و افزود: ایران این ظرفیت را دارد که 150 میلیون نفر را غذا دهد و البته امنیت غذایی یکی از محورهای اصلی در کشورها است.

او ادامه داد: میزان آب در کشورمان میزان ثابتی است که به همین دلیل باید نحوه بهره‌برداری و مدیریت صحیح و ... را در کشور به شکل مناسبی انجام دهیم و وظیفه ماست که از منابع کشور به خوبی استفاده کنیم.

علی‌آبادی شیلات را در به‌دست آوردن امنیت غذایی دارای نقش مهمی دانست و با تاکید بر اینکه در شیلات جای کاری بسیاری وجود دارد، افزود: نیاز کشور بسیار زیاد است. در کشور محیط وسیعی برای کار کردن داریم و فضای بزرگی مقابل ما قرار دارد و امیدواریم این توفیق را داشته باشیم در برنامه پنجم توسعه قدم‌های مناسبی را در این بخش برداریم.

رییس سازمان شیلات ایران تاکید کرد: هر کسی که دست یاری و کار را دراز کند یقینا با گرمی دستش رامی‌فشاریم و هر فردی که بتواند یک اپسیلم ما را جلو ببرد می‌پذیریم و زمان کارمان را باز می‌گذاریم تا بتوانیم خدمت کنیم.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: سه سال در جهاد کشاورزی فعالیت داشته‌ام و برخی از دوستانی که در جهاد هستند دوستان ما هستند.

براساس این گزارش، دکتر علی نقی سرپناه ـ رییس سابق سازمان شیلات نیز در مراسم تودیعش با اشاره به اینکه 11 ماه خدمت‌گذار مردم در سازمان شیلات بوده در چند جمله کوتاه مسوولیت خود را به مهندس علی‌آبادی واگذار کرد.

وی با تاکید بر این که باید پیرو ولایت فقیه و در راه امام (ره) و راه شهیدان حرکت کنیم، ادامه داد: آنچه که بر خود لازم دانستم این است که فرزند خلف امام(ره) و فرزند پاسدار شهید تقی سرپناه و الگوی فرزندان شهدا باشیم.

سرپناه تاکید کرد: حفظ ادب و احترام وظیفه‌ای بوده که از کلاس پنجم از مادرم یاد گرفته‌ام و اکنون نیز از مادرم حرف‌شنوی دارم.

او با بیان اینکه غیبت مصیبت ما است، افزود: آنچه مهم است این است که در دل مردمی باشیم و حرف پدر و مادر خود را گوش کنیم.

وی در پایان با طلب حلالیت از کارمندان سازمان شیلات گفت: از خداوند می‌خواهم به رهبر عظیم‌الشان ما همیشه سلامت و تندرستی عطا کرده و در ظهور امام زمان(عج) نیز تعجیل کند.

گفتنی است در پایان آیین تودیع رییس سابق سازمان شیلات ایران و معارفه رییس جدید این سازمان جمع کثیری از کارکنان سازمان شیلات حضور داشتند. علی آبادی که اغلب به عنوان یکی از چهره‌های سرشناس در محافل ورزشی کشور مطرح بوده، این بار با قرار گرفتن در پست رییس سازمان شیلات ایران موجبات تعجب برخی از این کارمندان سازمان شیلات را برانگیخته بود که به زبان می‌آوردند.

در پایان مراسم نیز حکم مهندس محمد علی‌آبادی قرائت و توسط وزیرجهاد کشاورزی به وی اعطا شد. ضمن اینکه از دکتر علی نقی سرپناه رییس سابق سازمان شیلات ایران نیز با اهدای لوحی قدردانی شد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
arash
|
-
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۴
0
0
يه سمت تو جنگلهاي مازندران خاليه ميشه اقاي علي ابادي يه سري به انجا بزنند
نظر شما
ادامه