کد خبر: ۱۲۸۹۲

حکیم مهر - ماهی جزء ارزان‌قیمت‌ترین دسته‌های پروتئینی است که با افزایش تبلیغات و تمایل افراد برای مصرف آن می‌تواند جایگزین مناسبی برای سایر پروتئین‌ها باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرعامل صندوق توسعه آبزیان با اعلام این مطلب گفت: صید ماهی و میگو در جنوب کشور آغاز شده و تا پایان خردادماه ادامه دارد.

بهروز کاکاوند افزود: پیش‌بینی دقیقی از میزان تولید آبزیان نمی‌توان کرد، ولی به‌طور معمول حدود 60 تن انواع آبزی از این منطقه صید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سرانه مصرف واقعی آبزیان در کشور پنج الی شش کیلوگرم است که سرانه مصرف میگو به یک گرم نیز نمی‌رسد.

مدیرعامل صندوق توسعه آبزیان با اشاره به اینکه نحوه عرضه میگو چه تأثیری بر سرانه مصرف آن دارد، ادامه داد: میگوی ایران به اروپا صادر می‌شود و هیچ‌گونه مشکل بهداشتی ندارد. این محصول بلافاصله بعد از صید وارد کارخانه شده و با دستگاه‌های روز دنیا فریز می‌شود.

کاکاوند تصریح کرد: در گذشته میگوی تولیدی کشور به‌صورت شمش و همراه با هم فریز  و برای مصرف کل محصول باید یخ‌زدایی می‌شد.

وی یادآور شد: در چند سال گذشته هر میگو با توجه به استاندارد کشورهای اروپایی به‌صورت جداگانه فریز می‌شود.

کاکاوند تأکید کرد: اتحادیه اروپا این محصول را به‌صورت تک‌فریز خریداری می‌کند و در سال‌های اخیر ایران نیز برای مصارف صادراتی و داخلی، این محصول را به‌صورت تک‌فریز عرضه می‌کند.

وی در پایان اظهار داشت: ماهی جزء ارزان‌قیمت‌ترین دسته‌های پروتئینی است که با افزایش تبلیغات و تمایل افراد برای مصرف آن می‌تواند جایگزین مناسبی برای سایر پروتئین‌ها باشد.

 

نظر شما
ادامه