کد خبر: ۱۲۹۳۲
حکیم مهر - طرح شناسنامه‌دار شدن آبزیان یکی از طرح‌هایی است که به‌خوبی می‌تواند عرضه این بخش از مواد پروتئینی را کنترل و از تقلب‌هایی که در آن صورت می‌گیرد، جلوگیری کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرعامل صندوق توسعه آبزیان کشور با اعلام این مطلب گفت: بسیاری از آبزیان که در بازارهای کشور به‌صورت تازه عرضه می‌شوند، باید فریز شده و خرید و فروش آن به‌صورت تازه توصیه نمی‌شود.

بهروز کاکاوند افزود: در کشورهای پیشرفته مردم تشویق می‌شوند که آبزیان را به‌صورت فریزشده خریداری کنند، به این صورت که ماهی صیدشده بلافاصله فرآوری، شکم آن خالی، فریز و بسته‌بندی می‌شود و مردم با اطمینان خاطر آن را خریداری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بازار داخل برخی از فروشندگان، این محصول ماهی و میگوی یخ‌زده را یخ‌زدایی کرده و به جای ماهی تازه به‌فروش می‌رسانند که در این صورت سلامت آبزی به خطر افتاده و فاسد می‌شود.

مدیرعامل صندوق توسعه آبزیان ادامه داد: در بعضی موارد میگو یا ماهی‌هایی که در حال فاسد شدن هستند به‌صورت غیررسمی فریز شده و به نام محصول یخ‌زده به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود که این امر اعتماد آنها را سلب می‌کند.

 

میگوی تازه را از تهران نخرید

کاکاوند تأکید کرد: میگو به‌دلیل شرایط خاصی که دارد، امکان عرضه آن به‌صورت تازه در شهر تهران وجود ندارد، این در حالی است که در بسیاری از ماهی‌فروشی‌های سطح شهر این محصول به‌صورت تازه عرضه می‌شود.

وی اظهار داشت: سازمان دامپزشکی اعلام کرده است که میگو به‌صورت تازه به شهر تهران آورده نشود، زیرا بسیاری از محصولات فروخته‌شده، از سلامت لازم برخوردار نیستند.

کاکاوند همچنین گفت: طرح شناسنامه‌دار شدن آبزیان یکی از طرح‌هایی است که به‌خوبی می‌تواند عرضه این بخش از مواد پروتئینی را کنترل و از تقلب‌هایی که در آن صورت می‌گیرد، جلوگیری کند.

وی در ادامه افزود: با شناسنامه‌دار شدن محصولات به‌خوبی می‌توان محل تولید و نحوه عرضه آن را کنترل کرد و از سلامت محصول اطمینان کامل به‌دست آورد.

 

نظر شما
ادامه