کد خبر: ۱۳۰۰۰

حکیم مهر - معاون فنی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: با توجه به آغاز فصل گرما لزوم تشدید مراقب دامداران از بیماری خونریزی دهنده تب کریمه‌کنگو در جنوب کرمان ضروری است. 
به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی جنوب کرمان ،دکترخوبیار مشایخی در جمع خبرنگاران در جیرفت با اشاره به آغاز فصل گرما و افزایش فعالیت کنه‌های ناقل بیماری اظهار داشت: افزایش کنه‌ها در فصل گرما لزوم مراقب را در این فصل دوچندان می‌کند.
معاون فنی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان با اشاره به هشدارهای لازم برای پیشگیری بیماری خونریزی دهند تب کریمه‌کنگو افزود: دامداران و شهروندان از کشتار دام در معابر عمومی و منازل خودداری کنند.
وی با بیان اینکه مردم گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری کنند، تصریح کرد: گوشت مصرفی از مراکزی تهیه که ممهور به مهر دامپزشکی باشد و قبل از مصرف آن را در دمای دو تا چهار درجه به مدت  24ساعت در یخچال نگهداری شود.
مشایخی با تأکید بر اینکه احتمال مبتلا شدن افرادی که مستقیما با دام زنده در ارتباط هستند، وجود دارد، خاطرنشان کرد: دامداران از له کردن کنه‌های روی بدن دام جدا خودداری کنند.
وی با هشدار به افرادی که در کشتارگاه‌های ذبح دام کار می‌کنند، بیان داشت: کارکنان کشتارگاه‌ها حتما در زمان ذبح دام از وسایل ایمنی مانند دستکش، لباس کار، ماسک،عینک و... استفاده کنند.

 

نظر شما
ادامه