کد خبر: ۱۳۰۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی از اجرای طرح EPG در دام‌ها خبر داد و گفت: در این طرح یک هزار و 200 نمونه از جمعیت دامی استان برای شناسایی و ردیابی مناطق آلوده نمونه‌گیری و آزمایش می‌شوند.
به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی خراسان جنوبی، محمود قربان‌زاده با اشاره به خسارات اقتصادی فراوان ناشی از آلودگی دام‌ها به انگل‌های دستگاه گوارشی، اظهار کرد: این طرح با هدف شناسایی و غربالگری مناطق آلوده و انجام اقدامات درمانی مفید بر روی دام‌های آلوده در تمامی شهرستان‌های سطح استان و در مناطق آب و هوایی مختلف در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه طرح انگلی هر ساله اجرا می‌شود، افزود: اجرای اینگونه طرح‌ها سبب افزایش میزان بهره‌وری در تولید و جلوگیری از اتلاف منابع دامی می‌شود.

قربان‌زاده آشنا شدن دامداران به روش‌های مبارزه با بیماری‌های انگلی را یکی از عوامل مهم در امر کنترل بیماری در مناطق آلوده دانست و اذعان داشت: تنوع آب و هوایی موجود در کشور و تردد دام از منطقه‌ای به منطقه دیگر سبب انتشار آلودگی انگلی در دام‌ها می‌شود که دامپزشکی با اجرای این طرح در جمعیت دامی استان، مناطق و دام‌های آلوده را شناسایی و اقدامات درمانی را اعمال می‌کند.

وی یادآور شد: در این طرح یک هزار و 200 نمونه از جمعیت دامی استان برای شناسایی و ردیابی مناطق آلوده نمونه‌گیری و آزمایش می‌شوند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
-
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
0
0
اگر یک بار این طرح را مطالعه کرده باشید ، خواهید فهمید که تفکرتان اشتباه است چون سازمان مناطق استان را به سه ارتفاع تقسیم کرده و اگر استانی فقط دو ناحیه مرتفع داشته باشد ، آنوقت یک سوم نمونه های استان ، از اون ناحیه برداشته می شود. پس ارزش این طرح در جمع بندی کشوری به درد می خورد تا سازمان بفهمد که پیشرفت درمانهای انگلی چگونه است ولی از نظر علمی به درد استان نمی خورد. لطفا یکبار طرح را بخوانید و بعد اظهار نظر کنید
نظر شما
ادامه