کد خبر: ۱۳۲۴۷

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی نظرآباد و همدان

 

جمع آوری وسایل و ابزار کشتار غیر مجاز در شهرستان نظرآباد


دکتر سید محسن ابوترابی معاون شبکه دامپزشکی شهرستان نظرآباد خبر داد: بر اساس گزارشات مردمی مبنی بر کشتار غیر مجاز در یکی از مناطق شهرستان نظرآباد، کارشناسان شبکه دامپزشکی این شهرستان با دستور قضایی و همکاری خوب نیروی انتظامی ضمن مراجعه به محل مزبور اقدام به توقیف افراد متخلف نموده و همچنین نسبت به ضبط و جمع آوری وسایل کار از جمله جرثقیل، قلاب و ... به صورت ضربتی اقدام نمودند.

-------------------------

 

مرحله جدید واکسیناسیون رایگان تب برفکی در دامداری های صنعتی استان همدان


22 هزار راس گاو و گوساله در این مرحله بر علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی خواهند شد .
دکتر محمود رضا رسولی ، سرپرست اداره کل دامپزشکی استان همدان ضمن اعلام این خبر گفت : بیماری تب برفکی از جمله بیماری های ویروسی می باشد که درصورت بروز این بیماری در جمعیت دامی خسارات جبران ناپذیری را بر صنعت دامپروری ما وارد می آورد. لذا در جهت پیشگیری از وقوع این بیماری سازمان دامپزشکی کشور و به تبع آن ادارات کل دامپزشکی استانهای سراسر کشور سیاست پیشگیری از طریق واکسیناسیون را در برنامه های خود دارد که در فاصله های زمانی مشخص به اجراء در می آید.
دکتر رسولی در ادامه افزود : بر همین اساس مرحله جدید واکسیناسیون رایگان تب برفکی در دامداریهای صنعتی استان همدان به اجرا درآمد . که در این مرحله پیش بینی می شود 22 هزار راس گاو و گوساله در دامداری های صنعتی واکسینه شود
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان همدان تصریح کرد : 
در سال جاری تعداد کانونهای بیماری تب برفکی در استان همدان بسیار ناچیز بوده است که این موضوع نشاندهنده آگاهی و رعایت  دامداران از موازین بهداشتی  و مسائل قرنطینه ای مورد نظر دامپزشکی می باشد.

 

 

نظر شما
ادامه