کد خبر: ۱۳۳۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
این تصویر تعجب اینجانب را بطور مضاعف از آن جهت برانگیخت که جنابعالی بعنوان پزشک و متخصص فیزیک پزشکی و جناب آقای دکتر شاهوردی بعنوان متخصص جنین شناسی که یقیناً با اصول جراحی آشنا هستید چرا در مقام رئیس و معاون یک پژوهشکده معتبر تحقیقاتی اینگونه در محل انجام عمل جراحی حضور یافته‌اید؟...
drgolotf

حکیم مهر -  در پی تولد بزغاله‎های تراریخته و انتشار تصاویر آن توسط خبرگزاری ایسنا ، مدیر مسئول حکیم مهر در نامه‎ای به دکتر گورابی رئیس پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی از حضور وی و معاون پژوهشی آن پژوهشکده با لباس رسمی در کنار تیم جراحی انتقاد کرد.

متن نامه دکتر محمد لطفی‌زاده خطاب به رئیس پژوهشکده رویان به این شرح است :

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر گورابی

رئیس محترم پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی

سلام علیکم

احتراماً ضمن تبریک به مناسبت شکوفایی تلاش‌های حضرتعالی و محققان ارجمند آن پژوهشکده و ظهور نتایج ارزشمند این تحقیقات در تولد بزغاله‌های تراریخته به استحضار می‎‌رساند، در خبرگزاری ایسنا تصویری از انجام عمل جراحی در این خصوص منتشر گردیده که مطابق آن با کمال تأسف، حضرتعالی و معاون محترم پژوهشکده جناب آقای دکتر شاهوردی با لباس رسمی هر چند در پایان اما در کنار تیم جراحی و با فاصله بسیار ناچیز از موضع عمل جراحی حضور داشته‌اید.

این تصویر تعجب اینجانب را بطور مضاعف از آن جهت برانگیخت که جنابعالی بعنوان پزشک و متخصص فیزیک پزشکی و جناب آقای دکتر شاهوردی بعنوان متخصص جنین شناسی که یقیناً با اصول جراحی آشنا هستید چرا در مقام رئیس و معاون یک پژوهشکده معتبر تحقیقاتی اینگونه در محل انجام عمل جراحی حضور یافته‌اید؟ اطمینان دارم به خوبی از مفهوم Aseptic surgery آگاهی دارید و نیازی به توضیح در این باره و لزوم فراهم‌آوردن این شرایط در هنگام عمل جراحی نیست! لذا امید است در آینده از انجام اینگونه اقدامات که شأن حرفه دامپزشکی و تحقیقات را مخدوش می‎سازد و در دید جهانیان هم اثرات نامطلوبی دارد جداً پرهیز گردد.

توفیقات روزافزون جنابعالی و سایر همکاران ارجمند آن پژوهشکده را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

 

با احترام

دکتر محمد لطفی‌‎زاده

مدیر مسئول نشریه حکیم مهر

 

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آرش
|
-
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۲
0
0
حالا معلوم نیست پشت دوربین چه خبره!
حتما حاج‌خانم‌ها با چادر به کمر و قابلمه‌ی رو اجاق نشستن و آبگوشت بارگذاشتن :-)
یکی از خوانندگان
|
-
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۲
0
0

مشکل تأسف بار این است که چه در پژوهشکده اصفهان و چه در رویان کرج با وجود استفاده از دکتران دامپزشک نامی از حرفه دامپزشکی تا سر حد امکان متعمدانه برده نمی شود.

واقعا به خصوص برای آقای دکتر نصر اصفهانی متأسفم که حتی نامی از جراح دامپزشک و متخصص مامایی دامپزشکی نبرد. فرهنگ کار گروهی موضوعی است که هنوز در کشور ما جا نیفتاده است.
دکتر موحدی
|
-
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۳
0
0
با سلام : از واکنش به جا و شایسته شما کمال تشکر را دارم . پیروز باشید
يك دامپزشك
|
-
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
0
0
سلام
لازم مي دانم به نوبه خودم از احساس مسؤوليت و انتقاد هاي دلسوزانه شما تشكر نمايم
همکار دانشگاهی
|
-
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
0
0
متاسفم که چنین نامه ای با این بیان ناشایسته و به نمایندگی از همکاران دامپزشک نوشته شده است در حالی که همگان در شادمانی این چنین پیشرفت علمی به وجد آمده اند.
-
|
-
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۲
0
0
این نامه شما در نوع خود بسیار جالب به نظر می رسه چراکه اگر یه سری حتی به بیمارستان های آموزشی دانشکده های دامپزشکی بزنید می بینید که سالن های جراحی حال و روز بهتری ندارند و با حضور دامدار و خدمه و غیره جراحی انجام میشه!
نظر شما
ادامه