کد خبر: ۱۳۳۸۶

حکیم مهر - قیمت گوشت قرمز از تولید تا مصرف اختلاف بالایی دارد و نرخ فروش این محصول پروتئینی در بازار با دام زنده همخوانی ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با اعلام این مطلب گفت: عده‌ای سودجو اقدام به جمع‌آوری و احتکار گوشت قرمز کرده‌ تا در ماه رمضان که تقاضا برای آن بالا می‌رود به قیمت بیشتری به فروش برسانند.

سعید سلطانی سروستانی افزود: واسطه‌ها گوشت ارزان از دامدار خریداری می‌کنند و به قیمت بالایی در بازار به فروش می‌رسانند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که اتحادیه دامداران این آمادگی را دارد که در ایام ماه مبارک رمضان به میزان لازم گوشت قرمز به بازار تزریق کند.

سلطانی سروستانی ادامه داد: دام زنده گوسفندی و گوساله هر کیلوگرم 10 هزار تومان و متوسط نرخ کشوری گوشت لاشه 24 هزار تومان به فروش می‌رسد، ولی قیمت فروش در برخی نقاط بیشتر از 30 هزار تومان است.

عدم وجود نظارت سیستماتیک برای عرضه گوشت قرمز

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه باید نظارت سیستماتیک بر عرضه گوشت قرمز وجود داشته باشد، تصریح کرد: سیستم دولتی در گذشته بر توزیع گوشت قرمز نظارت داشت، ولی اکنون تعطیل است. بر اساس مصوبه هیئت دولت و کارگروه توسعه ملی بخش کشاورزی مسئولیت نظارت بر بازار به اتحادیه سپرده شده ولی تا به امروز هیچ اقدامی برای واگذاری صورت نگرفته و بخش خصوصی اهرمی برای اجرا ندارد.

 

نظر شما
ادامه