کد خبر: ۱۳۵۰۹
حکیم مهر - گنجینه علمی ایرانیان، پایگاه تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات‌تکمیلی کشور پس از مدت‌ها انتظار صبح امروز در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران رونمایی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، این پایگاه که در نشانی اینترنتی ganj.irandoc.ac.ir بارگذاری شده است از این پس تمامی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان مؤسسات طرف قرارداد با مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران را با جزئیات تعیین شده از سوی آنها در اختیار درخواست‌کنندگان قرار خواهد داد.

تا پایان خرداد ماه سال جاری، بیش از 260 هزار پایان‌نامه در پایگاه ملی پایان‌نامه‌ها (ایران داک) ثبت و نمایه‌سازی شده که در اختیار جامعه علمی قرار می گیرد.

این پایان‌نامه‌ها مربوط به 161 مؤسسه است که در اختیار پژوهشگاه قرار گرفته‌اند.

گفتنی ‌است، نزدیک به 15 هزار پایان‌نامه ایرانیان دانش آموخته خارج از کشور که تا سال 86 در پایگاه پایان‌نامه‌های پژوهشگاه بارگذاری شده‌اند نیز در دسترس قرار گرفته است.

دسترسی به متن کامل پایان‌نامه‌ها بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین مؤسسات و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران منعقد شده است خواهد بود و دانشگاه‌ها بر اساس سیاست‌گذاری داخلی خود متن کامل پایان‌نامه‌ها را در اختیار اساتید و دانشجویان خود قرار خواهند داد.

 

نظر شما
ادامه