کد خبر: ۱۳۶۳۳

حکیم مهر - رییس اداره بررسی ها، آموزش ومراقبت از بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان یزد اعلام کرد:
کانون های بیماری هاری در استان یزد به صفر رسید.
بیماری هاری یکی از بیماری های خطرناک و مشترک بین انسان و حیوان می باشد که عمدتا از طریق گاز گرفتگی سگ های ولگرد یا خانگی و همچنین وحوش به انسان و دام های اهلی منتقل می شود؛ ودر صورت بروز علائم بالینی، مرگ انسان یا دام حتمی است.
رئیس اداره بررسی ها، آموزش ومراقبت از بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی  گفت: در نتیجه اقدامات پیشگیرانه و کنترل بیماری هاری در انسان و دام ، همچنین واکسیناسیون سگهای صاحب دار و امحاء سگهای ولگرد، کانون بیماری هاری در دام های اهلی استان از 23 کانون در سال 1387 به 7 کانون در سال 1389 کاهش یافت در ادامه همین روند در سال 1390 تنها یک کانون بیماری در استان تایید گردید و خوشبختانه این آمار در سال 91 و 4 ماهه اول سال جاری به صفر رسیده است.
دکتر عبدالحسین زاده در ادامه افزود: هرچند تعداد کانون های بیماری در دام های اهلی اخیرا به صفر رسیده است ولی باید توجه داشت این بیماری همچنان یکی از خطرات بالقوه برای دام های اهلی و همچنین انسان است.
وی در پایان از کلیه مالکین سگ های خانگی و دامدارانی که سگ گله دارند درخواست کرد با توجه به اینکه واکسیناسیون در سگ های گله  به صورت رایگان انجام می گیرد، هر 6 ماه نسبت به واکسیناسیون سگ های خود بر علیه هاری اقدام نمایند.

نظر شما
ادامه