کد خبر: ۱۳۷۶۴

حکیم مهر - با گرم شدن هوا، مواد پروتئینی به‌دلیل سریع‌الفساد بودن توجه بیشتر مردم را برای مصرف بهداشتی آنها می‌طلبد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: خرید مواد پروتئینی از مراکز معتبر و تحت نظارت سازمان دامپزشکی باعث کاهش بیماری‌ها خواهد شد.

دکتر محسن مشکات افزود: برخی از مراکز فروش جگر و سایر مشتقات پروتئینی دارای مجوز وزارت بهداشت و محصولات آنها نیز مورد تأیید سازمان دامپزشکی است، اما جگرفروشی‌های باغی و یا مراکز بین راهی به‌دلیل آنکه مجوزهای لازم را ندارد، ممکن است مخاطرات بهداشتی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود مردم از مصرف مواد غذایی ناسالم خودداری کنند، زیرا مشکلاتی را در فصل گرما به‌وجود خواهد آورد.

بیماری اپیدمیکی در واحدهای دام، طیور و آبزیان وجود ندارد

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: در حال حاضر بیماری خاصی و مشکل اپیدمیکی در واحدهای دام، طیور و آبزیان گزارش نشده است، اما به دامداران و سایر تولیدکنندگان توصیه می‌شود که مسائل بهداشتی را جدی بگیرند.

مشکات تصریح کرد: خریداری محصولات مورد نیاز از مراکز معتبر باعث می‌شود که علاوه بر حفظ امنیت جامعه، خطرات ناشی از ابتلای مردم به بیماری‌های نادر نیز کاهش پیدا کند.

وی به دامداران توصیه کرد که دام‌های خود را از مراکز تحت نظارت خریداری کنند تا دچار مشکلات بیماری‌های مختلف و صرف هزینه‌های فراوان نشوند.

مشکات در پایان یادآور شد: بیماری‌هایی چون تب سه‌روزه، تب کریمه کنگو، سل و تب مالت نیاز به مراقبت‌های خاص تولیدکنندگان دارد و باید در صورت مشاهده علائم بیماری، هرچه سریع‌تر نسبت به درمان و یا حذف دام‌های بیمار اقدام کنند.

 

نظر شما
ادامه