کد خبر: ۱۳۷۶۵
تعداد نظرات: ۴۲ نظر

حکیم مهر - دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در قالب یک کتابچه با فرمت PDF سعی نموده رشته دامپزشکی را تا حدودی به شرکت‏کنندگان کنکور سراسری معرفی کند که برای سهولت دسترسی بینندگان محترم، صفحات این کتابچه به طور جداگانه تقدیم می گردد :

 

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک83
|
-
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
0
خوب بود ولی کاش همه واقعیت را نشان میداد، در واقعیت به شکل دیگری با دامپزشکان برخورد می شود. نیمه پر لیوان در این کتابچه سرریز شده!
آواره
|
-
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
1
نمی خواد من خودم این رشته رو شرح میدم. رشته ای با وضعی نا به سامان که بیش از 90 درصد فارغ التحصیلان آن بیکار هستند.جایگاه اجتماعی برای این شغل متصور نباشید.فرهنگ عمومی با این رشته کاملا بی گانه بوده به طوری که در دانشگاه ها شما را بانام دام صدا میکنند و نه به عنوان رشته دامپزشکی مثلا میگوند بچه های دام یا دامی ها آمدند. در فامیل و درو همسایه با پوزخند به شما نگاه می شود. گروه پزشکی همیشه به شما میگویند حسرت پزشکی ها زیرا معتقدند در کنکور امتیاز شما به پزشکی نرسیده و برای همین وارد دامپزشکی شدید. از لحاظ گروه نه زیر گروه وزارت بهداشت هستید و نه کشاورزی و به مشابه کودکی یتیم و بی مادر می مانید.در رادیو تلوزیون و کلا رسانه های ارتباط جمعی مضحکه خاص و عام هستید. پس بیش از این سیمای زشت این رشته را در کشور عزیزمان ایران بزک نکنید و در باغ سبز را به بچه های مردم نشان ندهید.عزیزان تازه فارغ التحصیل از دبیرستان با انتخاب این رشته با آینده خود بازی نکنید چون عاقبت شما یا مسافر کشی است یا فروشندگی.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
0
یک آزمایشگاه و قطبی هم دکتر نیاسری قدیم ها داشت
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
0
آفتابه لگن 100 دست، شام و ناهار هیچی!!!
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
1
کاش در واقعیت هم این رشته اینقدر رنگ و لعاب داشت!!! رزیدنت دانشگاه تهران
دامپزشک متخخص بیکار
|
-
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
0
حیف از یک روز عمر که صرف خواندن این رشته بی خاصیت و مضحکه بکنی. تنها رشته ای که در بازار کار درآمد متخصص از عمومی پایینتر است این رشته است. آینده شغلی در هر صورت بیکار یا اگر پارتی داشته باشی و خدا دوستت داشته باشه ماهی 450 هزار تومن.
همکار*
|
-
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
0
1
با سلام.
با نظر دوست خوبمان با اسم مستعار (( آواره!!)) موافقم. هر چند حرفهایشان لحن شوخی داشت ولی واقعیت همینه. دامپزشک ورودی 78
دامپزشک
|
-
|
۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
0
1
دوست عزیز با نام آواره
ای کاش دانشکده ای که در آن درس خوانده اید، زمینه ای که در آن تبحر دارید اما شغل مناسب را پیدا نمیکنید و شهر محل سکونتتان را ذکر مینمودید.
شاید اینطور میشد به شما برای یافتن شغل مناسب کمک کرد.
رزیدنت دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران
|
-
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
1
0
جناب آواره
چند سوال از خدمتتان دارم:
1_ آیا آمار 90 درصد بیکاری فارغ التحصیلان دامپزشکی از سوی مرجع یا سازمان خاصی اعلام شده؟ آیا نتیجه ی یک آمارگیری است؟ یا صرفا چون شما و نود درصد اطرافیانتان بیکار هستید این آمار را اعلام کردید؟
اگر صرفا بر اساس تجربه ی خودتان این عدد را بیان کردید باید بگویم که اتفاقا اینجا - یعنی این دور و بر ما- نود درصد افراد شاغل هستند!
2_این که وضعیت اشتغال در حال حاضر در کشور ما نابسمان است مختص به رشته ی دامپزشکی نیست. در سایر رشته ها نیز وضعیتی کم و بیش مشابه وجود دارد. در مورد رشته دامپزشکی به علت تعداد زیاد فارغ التحصیلان در نتیجه ی تعداد زیاد دانشکده ها، عدم وجود نهاد های صنفی قدرتمند، اشتغال سازمان نظام دامپزشکی به درآمدزایی برای خود و... باعث شده این وضعیت بیشتر خود را نشان دهد.
اما نباید اشکالی را که با ارایه راه حل قابل اصلاح است به گردن ذات رشته انداخت.
3_آیا واقعا در دانشگاه شما را با این نام ها صدا میزدند؟ اگر چنین است متاسفم برای دانشجویان و اساتید حال حاضر و گذشته ی آن دانشکده ی دامپزشکی که با منش و روش و رفتار خود اینچنین ذهنیت غلطی را نتوانسته اند اصلاح کنند.
4_ اگر به دامپزشکی عنوان حسرت پزشکی بدهند پس باید به دوستان پزشک هم لقب حسرت دندانپزشکی داد. یا مثلا به بسیاری از رشته های فنی و مهندسی لقب حسرت برق گفت. چرا که بسیاری از افراد در انتخاب رشته کنکور سراری در این رشته ها دندانپزشکی و مهندسی برق را به عنوان اولویت های خود انتخاب میکنند.
5_ای کاش چند مثال از این مورد که در رسانه های جمعی مورد توهیین قرار گرفته ایم را میفرمودید.
6_دوست عزیز... آیا تمامی کسانی که در زمینه های مختلف داپزشکی مشغول به کار هستند و درآمدهای بسیار خوب و بالایی دارند از مسافرکشی و فروشندگی به اینجا رسیده اند؟
تجربه شخصی من این است که بسیاری از افراد که در یک زمینه ی خاص تبحر و مهارت پیدا کرده اند از همان دوران دانشجویی مشغول به کار شده اند و درآمدهای خوبی هم دارند و البته مسافرکشی و فروشندگی هم نمیکنند.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
1
0
در هر رشته ای اگه موفق باشید به جایی میرسید اگه نه هم هیچی.برادر من شما که اینجوری میگی هیچ شغلی نیست و این حرفا که من نمیدونم تو داشنگاهم لابد کلا مشروط تشریف داشتی.بنده شاگرد اول بودم در دانشگاه یکی از کلان شهر ها.بعد هم که تخصص گرفتم هم استادیار شدم و هم دارم کار میکنم و خدا رو شکر حقوقم از 20 میلیون حداقلشه.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
0
0
با عرض سلام
متاسفانه به طور کلی وضعیت اشتغال در این رشته نابسامان است (که البته در بسیاری از رشته های دیگر هم به همین شکل می باشد). اما باید پذیرفت که رشته دامپزشکی رشته سنگینی بوده و تلاش و مطالعه زیادی را در قیاس با برخی رشته های دیگر می طلبد. در مورد دوره تخصص هم متاسفانه وضعیت اشتغال بسیار بد بوده و حتی در مقایسه با فارغ التحصیلان دوره عمومی فرصت شغلی بسیار اندکی برای فرد فراهم هست و به مرور زمان و به علت کم بودن فرصت کار به تدریج توانایی فرد نزول کرده و حتی توانایی های فارغ التحصیلان دوره عمومی در سایر زمینه های غیر مرتبط با دوره تخصصی را نیز ندارد! متاسفانه مسئولین که بعضا امکان استفاده از نفوذ خود در جهت بهبود وضعیت موجود را دارا می باشند بی تفاوت بوده!! و تنها به فکر منافع شخصی و گروهی خود می باشند و اقدامی در جهت بهبود صورت نمی دهند. رزیدنت دانشگاه تهران
دانشجوی دانشگاه تهران
|
-
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
0
0
این حرکت ارزشمنده. تمامی رشته هایی که امروز بر سر زبان های می چرخه به علت فرهنگ سازی قوی و پررنگ جلوه دادنشونه. همین فرهنگ سازی و مهم شدن قضیه است که باعث میشه شما یک رشته قوی، پرنفوذ و با بازار کار خوب داشته باشین. فرهنگ سازی یعنی همین کارا. حالا فکرش رو بکنین اگر همه دانشکده های دامپزشکی حرکت های مشابهی رو انجام بدن چه سیل عظیمی از توجهات به سمت رشتهمون کشیده میشه. توجه یعنی سرمایه، نفوذ، همکاری، تبلیغ، بازار کار بهتر. نمیشه که دست رو دست بذاریم هی ناله کنیم منتظر بمونیم یکی بیاد کاری کنه. رشته های دیگه هم که پیشرفت داشتن اینجوری پیشرفت نکردن اونام تلاش کردن اونقدر که الآن حرفی واسه گفتن دارن. بازار کارشونم اگر بهتره به خاطر تلاش خودشونه. رشته ما در کارهای فرهنگی ضعیف بوده اما واقعا کارای خوبی الآن در حال رخ دادنه. اگر یک برنامه ریزی صحیح توش باشه سال به سال اوضاع میتونه بهتر شه. ما نیاز به ایده های نو و جدید داریم تو رشته مون. حتی می تونیم از کارای رشته های دیگه که موفق بودن الگو بگیریم. فرق نمی کنه حالا یا الهیات باشه یا پزشکی. ببینیم چیکار کردن، چه قدر فعالن، سالی چند تا برنامه فرهنگی دارن، صدا و سیما چه قدر براشون تبلیغ میکنه و .... مسلما این فرصت ها هم می تونه واسه رشته ما به وجود بیاد. وقی داره یه سیلی میاد حالا یکی از ته چاه داد بزنه من می خوام مسافرکشی کنم و آواره ام خوب بذارین بزنه.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
0
0
عزیزان میدانید هدف از چاپ این دفترچه چیست؟ حالا دیگر همه چشم و گوششان باز شده و ....... دیگر کسی اجازه نمیدهد با آینده بچه اش بازی شود. آیا تاکنون این سوال برایتان پیش آمده که چرا بچه های هیات علمی دانشگاه تهران نمیان دامپزشکی؟ چون خودشون میدونن چه خبره. برخلاف پزشکی که بصورت موروثی در میاد(بس که با پرستیژه). گذشت آن زمان (10-20سال پیش) که ماها کورکورانه این رشته را انتخاب کردیم و آیندمون تباه شد. حالا دیگه هر سال 60% صندلیهای دانشکده خالی میمونه. اگه دانشکده تبلیغات انجام نده و دانشجوها را ....و جذب نکنه که هیات علمیها ..... آخه مگه صنعت دامپروری باقی مونده که اینا بیان بشن دامپزشک؟- فریب خورده
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
1
0
دامپزشکی یک علم کاربردی است،رقابت پس از فارغ التحصیلی شروع می شود،کسانی که در طول تحصیل و به ویژه دوران انترنی دلشان را فقط به عنوان دکتری خوش کنند ،در بازار کار و رقابت جایگاه خویش را پیدا نمی کنند.یک دامپزشک کاربلد منتظر کار و پارتی نمی ماند.این واقعیتی است که در عرصه کار هر روز با آن برخورد می کنیم.
دامپزشک
|
-
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
0
1
یه داستان واقعی براتون میگم نتیجه گیری با خودتون من دامپزشک به عنوان طرح تو یکی از شهرستانهای محروم کار میکردم خانمم پزشک اومدیم به عنوان طرح تو همون شهرستان حقوق من 475 تومن حقوق اون 3میلیونو 400 تومن ساعت کاری من از صبح شایدم بعضی وقتها برای نمونه برداری و انفولانزا و غیره تا ساعت 7 8 شب ساعت کاری ایشون ساعت 9 تا 13 بعد طرح اداره یه نامه داد دستم که اقا خوش اومدی منم اومدم التماس اداری مالی و مدیر کل تورو خدا بذارین یکم دیگه بمونم که اخرش گفتن نمیشه برین پشت سرتونم نگاه نکنید اما واسه خانمم از طرف مرکز بهداشت استان و مرکز بهداشت شهرستان التماسش میکردن اونجا بمونه اونم با کلی وعده و وعید
منم 7 سال درس خوندم اونم همین طور بعضی وقتها درسامونو مقایسه میکردم ما چند برابر بیشتر سختی کشیدیم و مطالب بیشتری خوندیم حالا شما نتیجه گیری کنید
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
0
1
آقای 20 میلیون دلاری!!! میشه لطفا بفرمایید شما دانشجوی کدام دانشگاه بودید و هم اکنون استادیار کدام دانشگاهید؟ چون بنده نیز شرایط تحصیلی شما را دارم ولی خبری از کار و هیئت علمی شدن و درآمد نیست!!! لطفا مرا نیز راهنمایی بفرمایید!!!
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
0
0
آقای 20 میلیون دلاری!!! میشه لطفا بفرمایید شما دانشجوی کدام دانشگاه بودید و هم اکنون استادیار کدام دانشگاهید؟ چون بنده نیز شرایط تحصیلی شما را دارم ولی خبری از کار و هیئت علمی شدن و درآمد نیست!!! لطفا مرا نیز راهنمایی بفرمایید!!!
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
0
1
من قبلا نظرم رو در مورد سیستم دانشگاهی دانشگاه تهران اعلام کردم فقط چند تا کامنت خوندم لازم دیدم جوابشو بنویسم :

نکته اول در مورد اون دوستمون که درآمدش به قول خودش از 20 میلیون حداقلشه ، دوست عزیز امثال شماها هستید که با چنبره انداختن روی دانشگاه و تدریس و بخش خصوصی بیرون و هزاران هزار کار دیگه فرصت کار برابر رو از فارغ التحصیلان مظلوم این رشته گرفتید و جالبه که به این امر افتخار هم می کنید ضمنا تمام شاگرد اول های ورودی بنده و چند تا ورودی بعدی و قبلی رو میشناسم که زندگی مناسبی ندارند

نکته دوم در مورد نوشته های رزیدنت محترم دانشکده دامزشکی دانشگاه تهران:
1- منظور صحبتهای دوستمان در مورد 90 درصد بیکاری دقیقا 90 درصد نبود عزیزم ایشان می خواستند با این رقم مشخص کنند که رقم بیکاری در رشته دامزشکی شامل کاردان کارشناس و دکتری بسیار بالا می باشد. اگر رقم دقیق می خواهید سری به ادارات کل دامزشکی دفتر نظارت و قرنطینه بزنید تا عدد و رقم واقعی را ببینید و شرمنده شوید

2- دوست من ، آقای رزیدنت بنده فارغ التحصیل همان دانشکده ای هستم که شما الان در آن تحصیل میکنید آنهم فارغ التحصیل متخصص و باید خدمتتان عرض کنم که وضعیت نابسامان فعلی قریب به 90 درصد برآمده از تصمیم گیریهای نادرست افراد موجود در آن دانشکده می باشد که اتفاقا از تصمیم گیران سطح کلان این رشته و تخصص می باشند

3- برای یدا کردن مثالهای توهین به این رشته در رسانه های جمعی همین سایت حکیم مهر را جستجو کنید می یابید نیازی به آوردن مثال نیست و تازه فقط محدود به رسانه های جمعی نیست و سایر جاهای مهم تر نیز از این توهین ها کم نیست.

4- و صد البته که منظور دوستمان در مورد مسافرکشی و فروشندگی کسانی نبود که شغل گیرشان آمده بلکه منظورشان همکاران فارغ التحصیل بود که شغل نیافته اند ضمنا تا دلتان بخواهد من دامزشک به شما معرفی می کنم که با حقوق 800 تومان در حال فروش دارو به دامداران می باشند که این شغل برآزنده این همکاران نیست در حالیکه حقوقشان نیز مایه شرمساری است.

بسه یا ادامه بدم اخوی
دکتر شهرام شکوهی
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
0
0
اقای استادیار با حقوق 20 میلیون اولا با یک گل بهار نمیشه بعدشم داری نون دانشگاهو میخوری که با پارتی هیئت علمی شدی پس چرا من که شاگرد اول بودن تخصص هم گرفتم هر جا میرم میگن هیئت علمی نیاز نداریم
دامپزشک
|
-
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
1
0
خطاب به این اساتید محترمی که میگن این کارها فریب هست:
اگر یه عده مثل من که واقعا شغلشون رو دوست دارن و عاشق کارشون هستن و به کاری که دارند میکنن اعتقاد دارن؛بیان و دیگران رو هم به اون کار دعوت کنن این اسمش فریب هست؟
دامپزشک شاغل
|
-
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
0
0
درآمد 20 میلیونی؟ بابا دمت گرم. نمیگم دروغ میگی(گرچه دروغ میگی) ولی تعداد دامپزشکهایی با این درآمد(درآمد از راه دامپزشکی) توی کل کشور زیر 50 نفره.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
0
0
خوب بله شمایی که ........در مورد فرهنگ جامعه هم فقط کافیه یک روز پای تلوزیون و رادیو بشینید تا مضحکه خاص و عام بودن این رشته رو احساس کنید.برخی دوستان فکر می کنند که من قصد توهین به دامپزشکی رو دارم نه عزیزان من، من خیلی هم این رشته رو دوست داشتم اینجانب از بهاندادن جامعه و کشور به این رشته صحبت کردم هر چند که این تمسخر ایرانی ها به این رشته ریشه ای چند صد ساله داره و میتونید در ابیات سعدی که شخصی برای معالجه به دامپزشک مراجعه میکنه جستجو کنید. به هر حال اگر قراره فرهنگ سازی بشه به سن ما قدنمیده ............سوختیم رفت- آواره
سعید گرایی
|
-
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید :


کاشکی دانشگاه زحمتی به خودش میداد و به جای این کارا کانالی باز میکرد تا به جای این سیستم آموزشی شدیدا بیمار به جای این کارا که جزء مستحبات هست می اومد برا این رشته آزمونی عملی از علاقمندی و قابلیت های هر شخصی تنظیم میکرد تا افرادی مثل من که تحربه کار کردن در بحث طبابت دامپزشکی رو دارن پشت کنکور نمونن و این جور برای بنده عذابی بزرگ نشه که چند سال این جور گشت کنکور موندم . به جای این سیستم تئوری اگه ما نگاه کنیم به کشور های فعال در حوزه دامپزشکی تجربی محور رو به جای تئوری محور قرار می دادیم .


با تشکر از عزیزانی که این کانال رو گذاشتن برا گفتن درد دل من . به امید آن روز
سعید گرایی
|
-
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
0
0
از مدیر سایت خواهش می کنم پیرو متن قبلی نظر بنده اگه کمکم کنید و راهنمایی صورت بدید ممنون میشم
ناشناس
|
-
|
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
0
0
بعضی از دوستان خیلی سیاه نمایی کردن، بعضی هم یه جوری این رشته رو معرفی کردن که انگار بهتر از این رشته تو دانشگاهای ما وجود نداره. به نظرم کسی که دنبال جلب رضایت مردم باشه باید به نظرات مردم گوش بده و البته باید هم چوبش رو بخوره. ولی بدانید که شما هر رشته ای بری بخونی نمی تونی مردم رو راضی نگه داری. مردمی که شاید بعضیشون دیپلم هم نداشته باشن!!! حتی پزشک هم بشی می گن: عمومی هستی (یعنی پس هیچی نیستی!!)؟؟ متخصص هم بشی می گن: وا! فوق نگرفتی؟؟؟!!! تو پزشکی هم عفونی، روانپزشکی، پزشکی قانونی، رشته های علوم پایه پزشکی، اطفال و ... رو دست می ندازن. دندونپزشکی هم داستان خودش رو داره (فرصت شغلی بسیار کم در کلان شهرها و روند رو به کاهش مشتریانی که حاضرند پول برای دندونشون بدن!). از دید برخی مردم ما هم که رشته های دانشگاهی یعنی پزشکی، داروسازی، دندونپزشکی، برق، مکانیک، عمران، حقوق!!!! بقیه چند صد رشته دانشگاهی هم هِچ!!! امیدوارم در جهت راضی نگاه داشتن مردم موفق باشید.
ناشناس
|
-
|
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
1
0
هر چی گفتید یه طرف؛ اون قضیه «بچه های دام» یا «دامی ها اومدن» از اون حرفا بود. من 11 سال تو دانشگاه دامپزشکی خوندم یک بار یه همچین حرفی نه خودم شنیدم نه شنیدم به کسی گفته باشن. همیشه احتراممون سر جاش بود و البته اگر هم کسی می خواست شیرینکاری دربیاره بلد بودیم چه جوری با شوخی خنده جایگاهش رو مشخص کنیم. گویا آموزشکده اینشون جای خیلی ناجوری بوده.
دامپزشک موفق
|
-
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
0
0
واقعا عالی بود آفرین برهمه دوستانی که زحمت کشیدند واین مجموعه رو آماده کردند تمام کسانی هم که نظر گذاشتند باید قدر زحمت را بذانند ویک بارهم که شده با هم متحد باشند به قول معروف کلمه آقا باید ازخونه دربیاد مگه فلان رشته که الان نصفشون دارن مساقرکشی می کنند در ظاهرهم همینطورند.زنده باد رشته وزین دامپزشکی
زهی خیال باطل
|
-
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
0
0
متاسفانه تولید در کشورما جایگاهی ندارد شیر خشک وارداتی،گوشت برزیلی،تخم مرغ ومرغ ترکی،سویای چینی ذرت برزیلی و ....اقتصاد وابسته به نفت عامل انحطاط رشته های تولیدی همچون کشاورزی و دامپزشکی است تا زمانی که درکشورما این دیدگاه وجود دارد که وقتی می توانیم نفت بفروشیم و با پول آن همه چیزواردکنیم رشته های تولیدی دراین کشور جایگاهی ندارند حدود 80 هزار فارغ التحصیل بخش کشاورزی بیکارند این آمار را میتوانید در دامپزشکی هم جستجو کنید از سوی دیگر نگاه بی تفاوت و زشت جامعه به این رشته است که به دلیل عدم فرهنگ سازی طی سالیان گذشته است در کشورهای پیشرفته به کودکان از همان سنین پایین یاد داده میشود که به پزشک و دامپزشک باید احترام گذاشت چون نبض جامعه در دست این دو رشته است ولی در کشورما در مورد دامپزشکی به جز دراین چند ماه گذشته هیچگونه فرهنگ سازی دیده نمی شود که هیچ بلکه در بسیاری از سریال های تلوزیونی به چشم جک وتمسخر به این رشته نگاه میشود یادم هشت در یک سریال که چند خواهردم بخت بودند ویکی از این دختران دامپزشک بود با یک خواستگار کله پز ازدواج کرد که خواهرهاش بهش میگفتند با این رشته ای که تو خوندی همینم از سرت زیاده و خیلی مثالهای دیگه....درواقع دامپزشکی هم ردیف کله پزی نشان داده می شود بهرحال از دیدگاه من وجود اقصاد وابسته به نفت نبود فرهنگ مناسب درجامعه و مشخص نیودن جایگاه دامپزشکی از این لحاظ که جزیی از وزارت بهداشت است یا کشاورزی تحصیل و کاردراین رشته را بسیار سخت میکند اگرهم فعالیتی در جهت حل این مسایل در حال شکل گیری است باید نتایج آن را در چهل سال آینده ارزیابی کرد به هر حال از نظر من این رشته در ایران ازهیچ گونه جایگاه و آینده ای برخوردار نیست.
تائب زاده(دانشجوی دانشگاه شهید چمران)
|
-
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
0
0
برادر من پزشک است...در این چند سالی که دانشجوام تا به حال هزار بار به من گفته دوباره کنکور بده و بیا پزشکی....اما من با اینکه از این وضعیت نابسمان خبر دارم و همچنین سعی می کنم جلوی او حفظ ابرو کنم! مصمم می گویم نه...
چرا برای حل مسئله صورت مسئله پاک شود؟
این دردها و زخم هایی که دامپزشکی دارد و به ان ها اشاره شد را شاید همه (به جز استثناهایی) چشیدیم و می چشیم...پس همه ی ما دردمان مشترک است...تقاضا دارم به جای ناله و شیون راهی پیشنهاد دهید. به جای انکه بگویید سیستم اموزشی مشکل دارد بفرمایید چگونه باشد بهتر است؟ به جای انکه بگویید شغل نیست، بفرمایید چگونه ایجاد شغل کنیم؟
سعی کنید راه حل هایتان صرفا مختص مسئولین نباشد.اگر می خواست ابی گرم شود تا الان گرم میشد(البته امید هست که گرم شود) . راه حل هایی ارائه دهید که خودمان را هم شامل شود. مثلا من دانشجو به نوبه ی خودم چکار می توانم برای این نابسامانی کنم؟ یک فارغ التحصیل چطور؟ یک مسئول فنی چطور؟ یک متخصص چطور؟ یک استاد دانشگاه چطور؟ و در اخر یک مسئول اجرایی چطور؟
خودمان را فراموش نکنیم و یقه دیگری را بگیریم. من خودم به شخصه در حال انجام راه حلی هستم.نمی گویم جواب میدهد اما از دست روی دست گذاشتن که بهتر است.شما چطور؟
دامپزشک پیمانی
|
-
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
0
1
بنده نزدیک به چهار سال است که کارشناس اداره دامپزشکی هستم با کلی مسئولیت و دردسر وحکمم هم 800 هزارتومان است.و اگر یک مرغ در منطقه استحفاظی بنده تلف شد باید به صغیر و کبیر جواب بدم .این یعنی دامپزشکی...
ناشناس
|
-
|
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
0
0
با دیدن کامنتها افسوس خوردم و به خودم گفتم: چقدر دل دردمند! خودمونیم خوش به حال بسیاری از اساتید این رشته که هیچ دل دردی ندارن. جاشون محکم نشستن دانشجو می گیرن کاری هم ندارن این دانشجو آخر و عاقبتش چی می شه. اصلاً اونقدر با دامپزشکی و بیرون از دانشگاه غریبن که انگار خودشون دامپزشک نیستن؛ فقط استادن. سر برج عاج نشستن دارن کیف می کنن. شغل بیرون از دانشگاهشون هم که بیشتر با الکترونیک، مخابرات و عمران سر و کار داره.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
0
1
با سلام خدمت تمام همکاران عزیزم
نمیدونم چطور روشون شده که این اثر هنری رو خلق کردن
کاری به رشته های دیگه ندارم و اینکه بضی رشته ها عقده روحی روانی 90% همکاران دامپزشکه
من ازون دامپزشکا نیستم که تا حالا دست به لاشه مرغ نزدم و فقط شعار بدم .3سال دارم در مشهد همه کار میکنم از زایمان جا زدن پرولاپس رحم تا باز کردن لاشه مرغ و نوشتن جیره فقط میتونم بگم متاسفم به خاطر وقتی که گذاشتم و تمام قماری که با سلامتیم کردم و تحقیر هایی که توسط همکارهای نالایقم در ...شدم کسانی که همه با پارتی اومدن پشت میز واسه اون کسانی هم که از این رشته تریف میکنن متاسفم که اونقدر پست هستن که میخوان بچه های مردم را بدبخت کنن- محمد رضا
جالبه
|
-
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
0
1
آیا از درامد متوسط دامپزشکانی که اهل کار و تلاش هستند مطلعید؟خجالت نمی کشه.
دامپزشک
|
-
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
0
0
شرمنده تمام دوستانی که خودشون رو قبول ندارند.باید قبول کرد که دامپزشکی نمیشه پزشکی و اما من 100 تا مثال از رشته های ریاضی میارم که وضع مالیشون بدتره و در به در دنبال کارن.چرا همه فکر میکنید همه تو هر رشته ای موفق میشن.کار در بیرون زحمت داره و مثه هر کار دیگه ای برای بدست آوردن یک جایگاه رفیع باید تلاش کنی.در ضمن تا خودمون گردن کج کنیمو بگشم دامپزشکی هیچ کس برای ما ارزشی قایل نمیشه.جالبه که این همه آدم دانشگاه های پولی و بدون کنکور دارن درس میخونن و یک رشته ی آبکی وقتی میپرسی چه کاره ای میگن و هیچ ترسی ندارن.این ها همش به خاطر خود ماست.من وضع مالیم خوب.زندگی خوبی دارم و جایگاهمو تو اطرافیان با تلاش چنان ساختم که همیشه منو دکتر خطاب میکنن نه چیز دیگه.یادمون باشه خودمون کاری میکنیم که مردم و نزدیکان طور دیگری با ما رفتار کنن.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
0
0
آقایونی که هی بد این رشته رو میگین و تا یکی خوبیشو میگه میگین چنبر زده رو همه چیزو این قبیل حرف های بی سر و ته
بنده دانشجوی ممتاز دانشگاه فردوسی مشهد و دارای مدرک تخصص از وزارت بهداشت(دانشگاه علوم پزشکی تهران) در زمینه ژنتیک هستم
خدا رو شکر هم بعد از دکترای عمومی حوضچه ی پرورش ماهی زدم و هم آزمایشگاه ژنتیک پزشکی رو بعد از دکترای تخصص افتتاح کردم.این رشته نیاز به کار و تلاش زیادی داره.پس هی بد نگین و ذهن مردمو منحرف نکنین.بنده از راه دامپزشکی الحمدلله که ماهی 5-6 میلیونی درآمد دارم و خدا رو شکر راضیم.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
0
0
برادر من یه حوضچه پرورش ماهی و یه آزمایشگاه ژنتیک پزشکی زدن چند میلیارد تومن پول نقد سرمایه اولیه و چند صد میلیون سرمایه در گردش می خواد! نمک روی زخم ما نپاشید لطفاً.
885832
|
-
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
0
0
***
از مسئولان دانشگاه تهران خواهشمندم تعدادی عکس در زمینه توشه رکتال ، لوله زدن برای نفخ ، سوند ادراری و جنینهای اسقاطی بخش مامایی در دفترچه PDF وزین خود قرار دهند
با تشکر
***
بنده
|
-
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
0
0
به نظر بنده نشان دادن نقاط مثبت و یا بزرگنمایی در جهت مثبت اگر در رسانه ملی صورت بگیرد بسیار خوب و اثر مثبتی دارد اما چاپ کردن یک دفترچه جهت تعدادی دانشجو و بازی کردن با آینده آنها خیلی بد است.
دامپزشک
|
-
|
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
0
0
با این دوستمون که گفته عکس از توشه بذارید موافقم. چون به طور مثال پزشکی ها هم اگر یکبار توی تصویری که از خودشون توی ذهن جامعه ساختن میومدن و مثلا اون بوی
اسید معده ی بیماری رو که دارن لاواژ معدش میکنن توصیف میکردن یا مثلا تصویر پراضطراب اون دانشجویی رو که با سوزن تزریق شده به فرد اچ ای وی مثبت نیدل استیک شده نشون میدادن یا تو بخش گوارش که حتی برای معاینه معمولی بیمارهای اینکانتیننس مجبورن بوی مدفوع رو.... اون وقت دیگه همین دوستمون هم دیگه فکر نمیکردن که پزشکی اصلا از این چیزها نداره و مثلا توشه کردن و سوند زدن فقط مخصوص دامپزشکیه.
یا مثلا چرا مهندسا همیشه توی تبلیغات هاشون با کت و شلوار و کفش های واکس زده اغلب تصویری توی برج ازشون نشون داده میشه. در صورتی که درصد بالایی از ساختمون های ما برج نیستن و فکر هم نمیکنم که توی اون حجم خاک و خل کفش و لباس یه نفر خاکی نشه!
پی نوشت: متاسفانه نمیدونم چرا بعضی دوستان دامپزشک فکر میکنن که هرکی دامپزشکه باید توشه کنه و ....
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
0
0
از حکیم مهر تقاضا می شود این موضوع را در صدر اخبار سایت قرار دهند تا افرادی که قصد اتخاب رشته دارند با دید بهتری نسبت به این امر اقدام کنند و پس از سالها درس خواندن دچار عذاب وجدان نشوند.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
0
0
بنده هم دانشجوی رتبه اول بودم و هم بسیار سخت کوش هستم و هم سی وی پری متشکل از چندین مقاله آی اس آی و پاب مد و کتاب و اختراع دارم. ولی وقتی با مدرک دکتری تخصصی بعد از 3 سال از اتمام پایان نامه تخصصم (فارغ التحصیلی غیر رسمی و انتظار برای چاپ مقالات و وقت دفاع و ...) و 2 سال پس از پایان رسمی تحصیلاتم هنوز نتونستم شغل درست حسابی پیدا کنم؛ حالا شما بیا بگو دامپزشکی بهترین رشته دنیائه! هزاران فرصت شغلی در انتظار دامپزشکا نشسته، و افرادی که شیر و پلنگ دارن برای سلامتی حیواناتشون ارزش خیلی زیادی قائلند!!!! این حرفا به درد من و امثال من نمی خوره! اون کنکوری که تازه می خواد وارد این رشته بشه باید اینو بدونه که فقط باید 11 سال توو دانشگاه تلاش جدی کنه، شب و روز نداشته باشه تا آخرش برسه به وضع فعلی من. خدا می دونه تا چند سال هم بعدش باید ادامه بده تا یه جا پاش بند بشه. به افرادی هم که این بروشور رو تهیه کردن نصیحت می کنم که با رنگ و لعاب و حرفای قشنگ قشنگ آینده بچه های مردم رو خراب نکنن...
همکار دامپزشک
|
-
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
0
0
دوستی که فرمودید از زایمان و جا زدن پرولاپس تا باز کردن لاشه مرغ و جیره نویسی همه کار انجام میدید... به نظر من علت اینکه به درآمد دلخواهتون نمیرسید دقیقا همین هست. گذشت اون زمانی که یه دامپزشک همه کار انجام میداد و کسی هم نبود که کار رو بهتر از اون انجام بده. توی این دوره زمونه باید توی یک دو زمینه خاص خوب اطلاعاتتون رو قوی کنید تا اونوقت حرفی برای گفتن داشته باشید. یا دام بزرگ و سزارین و پرولاپس جا زدن... یا طیور و لاشه باز کردن و جیره نویسی... به نظر من جفتش با هم نمیشه و امکانپذیر نیست.
نظر شما
ادامه