کد خبر: ۱۳۸۱۱
حکیم مهر - مسئول مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان کرمانشاه از مردم خواست گوشت و فرآورده‌های گوشتی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز مورد تایید دامپزشکی و مرکز بهداشت تهیه کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دکتر حسین بیگلری اظهار کرد:: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از عمده ترین بیماری‌های ویروسی خونریزی دهنه حاد است که عمدتا به وسیله "‌کنه‌" منتقل می‌شود.

وی گفت: معمولا هر ساله در کشور حدود 150 مورد ابتلا به این بیماری به ویژه در استان‌های جنوب شرقی کشور دیده می‌شود که امسال با توجه به تردد دام‌ها و نیز کشتارهای غیر مجاز و البته همجواری کشور عراق، مواردی از بیماری در استان‌های غربی نیز دیده شده و در استان کرمانشاه هم دو نفر مبتلا شده‌اند.

‌وی در ادامه عنوان کرد: عفونت در انسان بعد از گزش کنه آلوده یا له کردن کنه بر روی پوست‌ یا تماس محافظت نشده با لاشه حیوانات و ترشحات حیوانات آلوده در بدن انسان ایجاد می‌شود.

بیگلری گفت: خطر انتقال بیماری در طی ذبح حیوان آلوده و مصرف گوشت خوب پخته نشده حیوان وجود دارد و این بیماری در بیمارستان‌ها می‌تواند به صورت عمده انتقال داشته باشد که توجه به آن و آموزش کارکنان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه رعایت اصول بهداشتی در تماس با دام بسیار اهمیت دارد، گفت‌: مورد مشکوک به این بیماری، فردی است که به دنبال تماس محافظت نشده با دام و بافت‌های حیوانات دچار علائمی چون تب ناگهانی به همراه درد شدید عضلات و خونریزی از مخاطات و نقاط مختلف بدن شود.

 

نظر شما
ادامه