کد خبر: ۱۳۹۸۵

حکیم مهر - رییس سازمان شیلات از تولید حدود 15 هزار تن میگو در سال جاری خبر داد و گفت: این محصول از پایان شهریورماه در بازار عرضه می‌شود اما میگوی دریایی در بازار موجود است و کیلویی حدود 10 تا 15 هزار تومان در اسکله فروخته می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، غلامرضا رازقی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - اظهار کرد: حدود 5000 هکتار از مزارع کشور به کشت میگو اختصاص دارد که بیش از 3100 هکتار آن در استان بوشهر، بیش از 1140 هکتار در استان هرمزگان، بیش از 300 هکتار در استان خوزستان، 200 هکتار در استان گلستان و حدود 40 هکتار در استان سیستان و بلوچستان قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته تراز صادراتی محصولات شیلاتی ایران در سال گذشته به عنوان سال دوم برنامه پنجم توسعه 263 میلیون دلار بود در حالی که بر اساس برنامه پنجم تراز صادرات محصولات شیلاتی ایران در پایان این برنامه باید به 250 میلیون دلار می‌رسید.

ایتالیا، فرانسه و اسپانیا مشتریان میگوی ایرانی

رییس سازمان شیلات با بیان اینکه مقصد عمده میگوی پرورشی صادر شده، کشورهای اروپایی است، افزود: ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیشترین حجم واردات میگوی ایرانی را به خود اختصاص داده‌اند که درصددیم تا با توجه به بازارپسندی این فرآوردی شیلاتی دیگر کشورهای اتحادیه اروپا مانند آلمان را به جمع مشتریان اروپایی میگوی ایرانی اضافه کنیم.

پیگیری برای پرداخت جریمه 80 میلیارد تومانی پرورش‌دهندگان میگو

رازقی گفت: در سال گذشته 100 میلیارد تومان از جریمه بانکی پرورش دهندگان میگو از طریق تسهیلات اعتباری پرداخت شد و امسال درصددیم تا با رایزنی و کمک مسئولان دولت یازدهم 80 میلیارد تومان باقی مانده آن را نیز پرداخت کنیم تا پرورش دهندگان میگو بتوانند با آسودگی خاطر به تولید ادامه دهند.

 

نظر شما
ادامه