کد خبر: ۱۴۲۳۳
حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران از افت شدید تولید عسل به 20 هزار تن در سال جاری خبر داد و گفت: به دلیل شرایط نامناسب اقلیمی و وجود ریزگردها منابع شهدی خشک شده‌اند و میانگین برداشت عسل از 10 کیلوگرم در هر کندو به سه کیلوگرم کاهش یافته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، عفت رییسی سرحدی اظهارکرد: برداشت اول از زنبورستان‌های کشور به پایان رسید و بر اساس آمارهای جمع‌آروی شده 15 هزار تن عسل تولید شده است که هزینه‌های تولید زنبورداران به مراتب افزایش خواهد یافت.

وی افزود: سرانه مصرف عسل در کشور 600 گرم است که با توجه به موجودی عسل تولیدی سال‌های گذشته نگرانی بابت تامین نیاز داخلی کشور نیست اما جایگاه صنعت زنبورداری باید همانند کشورهای پیشرفته تغییر کند چراکه این صنعت یکی از عوامل اصلی در افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی و باغی است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران تاکید کرد: تاکنون شرایط سختی برای زنبورداران وجود داشته چراکه به دلیل کاهش بارش برف در سال گذشته، گرمای شدید از ابتدای سال تاکنون و وجود ریزگردها منابع شهدی خشک شده‌اند و میزان برداشت از زنبورستان‌ها به شدت کاهش یافته است.

به گفته رییسی سال گذشته بیش از 53 هزار تن عسل از حدود پنج میلیون و 400 هزار کندو برداشت شد که میانگین برداشت از هر کندو 10 کیلوگرم بود.

 

نظر شما
ادامه