کد خبر: ۱۴۴۱۱
حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به تصویب ۲ پروژه از محل اعتبارات سفر رهبری به استان، گفت: اعتبارات این پروژه ها به زودی ابلاغ و عملیات اجرایی آن، آغاز می شود.
به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، دکتر علی اصغر شریفی، مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی امروز (14مهر) در نشست خبری با خبرنگاران استان که به مناسبت هفته دامپزشکی برگزار شد، اشاره ای به پروژه های سفر رهبری داشته و گفت: طی این سفر احداث آزمایشگاه ساختمان فنی با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال طی سال های 93-92  مصوب شد.
 
وی افزود: این پروژه در بافت مرکزی شهرستان بجنورد به مساحت 4 هزارمترمربع احداث می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: پروژه تجهیز و راه اندازی اورژانس فوریت های دامپزشکی مناطق روستایی و صعب العبور نیز با اعتبار 8 میلیارد ریال طی سال های 91-93 تصویب شده که به زودی اعتبار آن اختصاص می یابد.
 
دکتر شریفی در ادامه با اشاره به خروج 98 هزار دام زنده از استان طی 6 ماهه نخست سال جاری، تصریح کرد: این دام ها شامل گاو، گوسفند، بز، شتر و مرغ است که بیشتر به استان های تهران، قم و خراسان رضوی صادر شده است.
 
وی در رابطه با کنترل بهداشتی فرآورده های خام دامی نیز متذکر شد: در این مدت 12 هزار و 826 مورد از مراکز عرضه گوشت قرمز شامل گوشت گاو، گوسفند، بز و شتر بازدید شده که طی این بازدیدها 3 هزار و 734 کیلوگرم گوشت به علت عدم قابلیت مصرف ضبط شده است.
 
مدیرکل دامپزشکی استان تعداد موارد بازدید شده از مراکز عرضه گوشت سفید را 14 هزار و 585 مورد عنوان کرد و اظهار داشت: طی این بازدید ها نیز مقدار 6 هزار و 209 کیلوگرم گوشت سفید به علت عدم قابلیت مصرف، ضبط شده است.
 
وی یادآور شد: همچنین در این مدت 16 هزار و 979 مورد بازدید از مراکز عرضه سایر فرآورده های خام دامی مانند ضمائم خوراکی، مواد لبنی، تخم مرغ و عسل  انجام شده که طی آن نیز 738 کیلوگرم ضمائم خوراکی و 906 کیلوگرم گوشت از کبابیها و رستوران ها و مقدار 4 هزار و 533 کیلوگرم شیر به علت عدم قابلیت مصرف ضبط شده است.
نظر شما
ادامه