کد خبر: ۱۴۴۲۷
حکیم مهر - نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس بر ضرورت توجه دولت به جایگاه دام و دامپزشکی تأکید کرد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدرضا امیری  در آیین گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه اهمیت و ضرورت جایگاه دام برای ما مشخص و معلوم است در قانون برنامه پنجم توسعه وظایف آن را تعریف و بر دوش دولت گذاشته‌ایم که اگر پیاده شوند بسیار مطلوب و تأثیرگذار خواهد بود.
وی افزود: جایگاه دامپزشکی رفیع است، چراکه معرف گوشت و پروتئین است و ما باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم تا آن سلامت مورد نظر ایجاد و آن بخش توسعه لازم را پیدا کند.
نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس تصریح کرد: سرانه مصرف پروتئین در سال 1404 باید 60 گرم باشد که اکنون 29 گرم است که این میزان بسیار کم است و در سال 1404 باید طبق برنامه به این سرانه برسیم که بستگی به توسعه کمی و کیفی دامپزشکی و همچنین توسعه و پرورش دام و آبزیان در سطح کشور دارد.
امیری خاطرنشان کرد: ضرورت و اهمیت جایگاه دامپزشکی و قانون‌هایی که در این زمینه در مجلس تصویب کردیم نشان می‌دهد که باید به این بخش توجه ویژه‌ای شود.
وی با بیان اینکه در کشور 400 کشتارگاه داریم، عنوان کرد: باید در سلامت گوشت مصرفی دقت لازم را داشته باشیم و توسعه کشتارگاه‌های صنعتی از نیازهای کشور است.
نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس ابراز داشت: برخی دام و طیور مانند بوقلمون و شتر مرغ در کشور کشتارگاه ندارند و باید در این زمینه برنامه‌ریزی لازم انجام شود.
امیری بیان داشت: مجلس شورای اسلامی مشکلات این حوزه را به خوبی واقف است و در این راستا قانون‌های لازم را مصوب کرده است و باید اعتبارات لازم در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
وی در پایان با بیان اینکه منطقه جنوب کرمان مستعد و دارای قابلیت‌های فراوان است و برای پرورش دام آمادگی لازم را دارد، عنوان کرد: برای توسعه بخش دام نیازمند دامپزشکی هستیم و باید نگاه ویژه‌ای به این بخش داشت.
نظر شما
ادامه