کد خبر: ۱۴۵۴۳

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی مستقر در میادین عرضه دام در سطح شهرستان‌ها با حضور کارشناسان دامپزشکی، شهروندان را در خرید دام سالم برای ذبح در عید قربان یاری می‌کنند.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس و روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی مازندران، مجید مختاری در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان در مورد خرید دام‌های قربانی هشدار داد.

وی تاکید کرد: از خرید دام‌های لاغر، مبتلا به زردی، دارای ترشحات آبکی، چرکی و خون‌آلود از بینی و سایر مجاری، عدم توانایی و تعادل در ایستادن، دارای لنگش و پشم‌های ژولیده و مبتلا به اسهال جداً خودداری شود.

مختاری با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی یادآور شد: در این راستا اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی مستقر در میادین عرضه دام در سطح شهرستان‌ها با حضور کارشناسان دامپزشکی، شهروندان را در خرید دام سالم یاری می‌کنند.

مختاری این اقدام اداره‌کل دامپزشکی را به منظور کنترل و پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام عنوان کرد و افزود: به این منظور اکیپ ثابت و سیار ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها از دو روز قبل از عید سعید قربان با استقرار در میادین اصلی شهر و محل فروش دام زنده سلامت دام‌های خریداری شده را بررسی می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران از شهرداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط نظارتی خواست تا با ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها همکاری لازم را داشته باشند و به منظور کنترل بیماری‌های مشترک در هر شهرستان یک یا حداکثر دو نقطه از شهر را به این امر اختصاص دهند تا کنترل آنان به راحتی انجام شود.

 

نظر شما
ادامه