کد خبر: ۱۴۵۶۱

حکیم مهر - رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بابل از افزایش نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس و روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران، امید پهلوانیان گفت: نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان افزایش یافت.

وی ابراز داشت: به منظور جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین ارتقای سطح بهداشت عمومی و عرضه بهداشتی لاشه‌های کشتاری کارشناسان و بازرسان بهداشتی اداره دامپزشکی بابل با تشکیل اکیپ‌های سیار بازرسی با مراجعه به قصابی‌ها و دیگر مراکز عرضه مواد پروتئینی به شدت با کشتار قاچاق برخورد می‌کنند.

پهلوانیان افزود: در همین راستا یک واحد قصابی که اقدام به عرضه گوشت فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی و همچنین فاقد برچسب tag که مشخص می‌شد خارج از ضوابط توزیع براساس دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور بوده به دستور مقام قضایی این شهرستان پلمپ شده و از ادامه فعالیت این مرکز عرضه جلوگیری شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بابل ادامه داد: این حرکت در راستای ارتقای سطح بهداشتی جامعه و ارتقا کیفی فرآورده‌های خام دامی و احترام به حقوق مصرف‌کنندگان در بهره‌مندی از مواد غذایی سالم و بهداشتی صورت گرفت.

پهلوانیان یادآور شد: این واحد قصابی به تصدی‌گری فردی بنام "د– ب" که اقدام به عرضه گوشت قرمز غیربهداشتی و فاسد می‌کرد با پیگیری‌های این اداره و دستور مقام قضایی پلمپ شد.

وی تصریح کرد: این فرد متخلف به تذکرات مکرر بازرسین بهداشتی دامپزشکی که در بازدیدهای ادواری خود بارها به تعهدات کتبی و محضری توجهی نکرد و در مرحله آخر نیز از در واحد صنفی مقدار 220 کیلوگرم گوشت گاوی و گوسفندی فاسد به دلیل آلودگی ظاهری غیرقابل مصرف معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

* دامداری‌های کجور علیه انگل‌های خارجی دام سمپاشی شدند

در دومین خبر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران، مسئول اداره دامپزشکی نوشهر از سمپاشی دامداری‌های کجور علیه انگل‌های خارجی دام خبر داد.

اسلامی افزود: کارکنان این اداره به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان برای مقابله با عوامل انتقال برخی از این بیماری‌ها نظیر انواع کنه‌ها که عامل انتقال بیماری‌هایی نظیر تب کریمه کنگو( CCHF) هستند اقدام به سمپاشی اماکن دامی علیه این انگل‌های خارجی کرد.

وی روستاهای تحت پوشش این سمپاشی را انگیل، لیگوش، سریوده، هزارخال و خاچک نام برد و از دامداران این روستاها به خاطر همکاری لازم با اکیپ‌های سیار دامپزشکی تشکر کرد.

این مسئول یادآور شد: سمپاشی اماکن دامی علیه انگل‌های خارجی دام در جهت کنترل کنه‌ها است که از جمله خساراتی که به دام‌ها ایجاد می‌کنند کاهش تولید گوشت، شیر و انتقال بیماری‌ها است.

 

نظر شما
ادامه