کد خبر: ۱۴۷۶
IMG_0863
حکیم مهر -  دکتر علی اصغر اکبری دبیر دومین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور در گفتگو با نشریه حکیم مهر درباره تعداد مقالات واصله به کنگره گفت : در این کنگره 704 مقاله دریافت شد که 28 مقاله از میان این تعداد مربوط به خارج از کشور بوده است.
وی درباره علت تقدیر از استاد دکتر شیمی در این کنگره هم اظهار داشت : دکتر شیمی مؤسس بخش بیماریهای طیور دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران بودند و من هم آن زمان دانشجوی ایشان بودم و اینک ایشان علیرغم سن بالا بسیار شاداب و با هوش زیاد هستند و هنوز هم اهل مطالعه می‎باشند و سالها در دانشگاه تهران و سپس در دانشگاه آزاد کرج تا چهار سال پیش مشغول تدریس بودند و دو یا سه نسل دانشجو را تربیت کرده‎اند.
دکتر اکبری افزود : همه دانشجویان از ایشان احساس رضایت دارند و شاهد بوده‎ام دانشجویانی که جای نوه ایشان هستند خیلی با علاقه در کلاسهای ایشان شرکت می‎کردند و لذت می‎بردند و آقای دکتر شیمی هم با تمام توان تدریس می‎کردند.
دبیر کنگره دامپزشکی طیور در ادامه اظهار داشت : بر این اساس در کمیته طیور سازمان نظام دامپزشکی و با نظر رئیس سازمان نظام دامپزشکی تصمیم گرفتیم این کنگره را به بزرگداشت ایشان اختصاص دهیم و این آغاز حرکتی برای تقدیر از همه پیشکسوتان باشد.
دکتر اکبری همچنین بعنوان توصیه به دامپزشکان جوان هم گفت : به کارآموزانی که به کلینیک شخصی من می‎آیند همیشه می‎گویم هیچگاه تصور نکنید همه چیز را می‎دانید.
وی افزود : همانطور که استاد ما دکتر شیمی هم اهل مطالعه و آموختن بود همیشه می‎گویم که باید مطالعه کرد و اگر انسان فکر کند که خیلی چیزها را می‎داند در واقع چیزی نمی‎داند و اگر فکر کند که نمی‎داند دائماً به دنبال آموختن خواهد بود.
گفتنی است دکتر علی اصغر اکبری فارغ التحصیل دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به سال 1343 است و روی بیماریهای ویروسی طیور و طی مقالاتی با استاد دکتر شیمی همکاری داشته و برخی از این فعالیت‎ها نظیر جداسازی ویروس نیوکاسل از قناری برای اولین بار در جهان انجام شده است.
وی همچنین به اتفاق استاد دکتر شیمی مؤلف کتاب بیماریهای طیور در سال 77 بوده است.
نظر شما
ادامه