کد خبر: ۱۴۷۹

حکیم مهر -  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جم از تلف شدن بیش از 80 رأس دام در روستای سرچشمه بخش ریز خبر داد.

محمد بازیاری در حاشیه بازدید از وضعیت دام‌های تلف شده بخش ریز اظهار داشت: بیش از 80 رأس گوسفند در روستای سرچشمه بخش ریز از بین رفته‌اند و موجب وارد شدن خسارت به مردم این روستا شده‌اند.
وی افزود: هنوز به طور قطعی علت تلف شدن این دام‌ها مشخص نیست و در حال بررسی علت از بین رفتن این دام‌ها هستیم.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جم خاطرنشان کرد: به طور 100 درصد نمی‌شود به بیماری مشخصی اشاره کرد و به چند نمونه بیماری مشکوک هستیم که تا زمان قطعی شدن موضوع نمی‌توان با قاطعیت از یک بیماری سخن گفت.
بازیاری تصریح کرد: به منظور تشخیص قطعی بیماری، نمونه های موجود به مرکز ملی تشخیص بیماری‌های میگو مربوط به اداره کل دامپزشکی استان بوشهر ارجاع داده شده است که انتظار داریم علت بیماری در این آزمایشگاه روشن شود.
وی ادامه داد: تا زمان پاسخ این آزمایشگاه، هیچ بیماری خاصی مشخص نیست و هرگونه اظهار نظر در این زمینه تنها بر اساس گمانه‌زنی است و اعتبار علمی ندارد.
این مقام مسئول یادآور شد: از طرف شبکه دامپزشکی شهرستان جم، از فردا اکیپ مقابله با بیماری به منظور کنترل بیماری به منطقه ریز و سرچشمه اعزام می‌شود.
بازیاری اضافه کرد: از نخستین ساعات این اتفاق، مسئولان شبکه دامپزشکی شهرستان جم در این مکان حضور یافته‌اند و در حال بررسی این موضوع هستند که در روزهای آینده خبرهای دقیقی از این موضوع به اطلاع مردم می‌رسد.
وی همچنین گفت: دامداران زحمتکش و پرتلاش این روستا به شدت دچار خسارت مالی شده‌اند و نگرانی بسیار زیادی بر اهالی روستا مستولی شده و بقیه مردم نیز نگران تکرار این حادثه در روزهای آینده هستند که البته با نظارتی که کارکنان شبکه دامپزشکی دارند، سعی داریم به بهترین شکل از دام مردم محافظت کنیم.

 

نظر شما
ادامه