کد خبر: ۱۴۹۳۳
Capture6

حکیم مهر: دانلود رایگان کتاب Basic epidemiology, 2nd Ed. 2006 با لینک مستقیم

 

226 صفحه

حجم فایل: 2/2 مگابایت

 

لینک دانلود

 

کتاب مبانی اپیدمیولوژی یکی از پرکاربردترین کتابهای راهنما برای طرفداران اطلاعات و آموزه های علمی و مستند مرتبط با دانش تغذیه میباشد. این کتاب تالیف سه نویسنده به نامهای آر. بونیتا، آر. بیگل هول، و تی. کجلستروم است و از جمله کتابهای منتشر شده توسط WHO میباشد؛ در واقع سازمان بهداشت جهانی، با انتشار این کتاب، اطلاعاتی جامع و مختصر را درباره اپیدمیولوژی، با روشی ساده در حدود ۲۰۰ صفحه به مخاطبین عرضه کرده است.

این کتاب دو ویرایش دارد. ویرایش دوم این کتاب به عنوان یک رفرنس عمومی، اصول و قواعد و روشهای متداول اپیدمیولوژی را معرفی میکند. از زمان انتشار ویرایش اول این کتاب در سال ۱۹۹۳ میلادی، “مبانی اپیدمیلوژی” یک مرجعه معتبر و استاندارد جهت آموزش و پژوهش در زمینه سلامت عمومی جوامع بوده است و به بیش از ۲۵ زبان ترجمه شده است. این کتاب به طور گسترده برای آموزش سلامت همگانی به دانشجویان دوره کارشناسی پزشکی و سایر حوزه های مرتبط با سلامت کاربرد دارد.

در ویرایش دوم این کتاب با طرح مثالهای گوناگون، ضرورت وجود علم اپیدمیولوژی برای کسانی که نیازمند دانش سبب شناسی بیماریها و راههای جلوگیری از آنها و البته بکارگیری این اطلاعات هستند توضیح داده شده است. این کتاب تاکید ویژه ای بر روی فاکتورهای قابل اصلاح محیطی دارد و همواره سعی بر هدایت عملکرد جامعه علمی اپیدمیولوژی به سمت جلوگیری از بیماریها و ترویج سلامت همگانی اعم از سلامت محیطی و سلامت شغلی داشته است.

این منبع شامل بخشهای جامع در ارتباط با طبیعت و کاربردهای اپیدمیولوژی در آن، دسترسی بیولوژیک به تعریف و اندازه گیریهای وقوع یک اتفاق مرتبط با سلامت در جوامع، نقاط قوت و محدودیتهای برنامه های مطالعاتی اپیدمیولوژیکی، نقش اپیدمیولوژی در جلوگیری از بیماریها، ارتقاء سلامت و سیاست گذاریهای سلامت و نقش اپیدمیلوژی در ارزیابی کارایی و بازدهی مراقبتهای سلامتی و… میباشد.

کتاب مبانی اپیدمیولوژی در سال ۱۳۸۹ توسط انتشارات اندیشه رفیع به ترجمه احسان کرباسی و آیدا اقصایی هم اکنون در بازار موجود است.

فهرست این کتاب شامل فصول زیر است:

۱٫ اپیدمیولوژی چیست؟

۲٫ سنجش سلامت و بیماری

۳٫ انواع مطالعات

۴٫ مبانی بیواستاتیستیک: مفاهیم و ابزارها

۵٫ سببیت در اپیدمیولوژی

۶٫ اپیدمیولوژی و پیشگیری: بیماریهای غیرواگیر مزمن

۷٫ بیماریهای واگیر: نظارت و پاسخ اپیدمیولوژی

۸٫ اپیدمیولوژی بالینی

۹٫ اپیدمیولوژی محیطی و شغلی

۱۰٫ اپیدمیولوژی، سیاست و برنامه ریزی سلامت

۱۱٫ نخستین گامها در اپیدمیولوژی عملی

 

نظر شما
ادامه