کد خبر: ۱۴۹۴

حکیم مهر -  سایت سازمان نظام دامپزشکی نوشت : در میان همه مخاطبان دومین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور شرکت کنندگان خارجی که اغلب برای ارائه مقاله و سخنرانی به این کنگره آمده بودند نظراتی قابل تاًمل داشتند.

"ژاک دوویت" دامپزشک مرکز تشخیص بیماری‌‌های طیور هلند (ایمونولوژیست) بر بالا بودن سطح دانش طیور فعالان عرصه دامپزشکی در ایران تاکید کرد.

 

 

وی که 2 کارگاه آموزشی با موضوعات "بیماری برونشیت" و "تفسیر نتایج آزمایشگاهی" در دومین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور ارائه کرده بود، گفت: بالا بودن سطح دانش طیور فعالان عرصه دامپزشکی در ایران برای من قابل تاًمل است به خصوص که این افراد برای افزایش اطلاعات و آگاهی‌های خود و کسب دانش و دستاوردهای روز دنیا در این زمینه تلاش می‌کنند.

"دوویت" استقبال مخاطبان کنگره را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: استقبال از کارگاه‌های آموزشی من آنچنان زیاد بود که صندلی‌های سالن کاملاً پر شد و حتی بعضی افراد ایستاده در کارگاه ها شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون کارگاه‌های آموزشی بسیاری در اغلب کشورهای جهان و همه کشورهای اروپایی با موضوعات دامپزشکی برگزار کرده است، گفت: به دلیل استقبال بی نظیری که از کارگاه‌های من در دومین کنگره بین‌المللی دامپزشکی طیور ایران شد، این کارگاه‌ها بزرگترین  کارگاه‌هایم محسوب می‌شوند و این نشان از روحیه کسب دانش در میان ایرانیان دارد.

همچنین پروفسور ایجاز احمد از دانشکده علوم زیستی دانشگاه دامپزشکی و علوم دامی لاهور پاکستان برگزاری کنگره‌های علمی از سوی سازمان نظام دامپزشکی به عنوان حامی فعالان بخش خصوصی را مثبت ارزیابی کرد.

وی از وجود سازمان نظام دامپزشکی در کشور پاکستان خبر داد و گفت: اولین مزیت فعالیت سازمان‌های نظام دامپزشکی در هر کشوری ایجاد انضباط در بخش ها و رده‌های مختلف دامپزشکی است، به طوری که فعالیت آنان برای جامعه علمی مفید و مؤثر باشد.

 

 

احمد با توضیح اینکه اولین بار است برای حضور در کنگره به ایران می‌آید، افزود: به واسطه تبلیغات سوعی که از سوی رسانه‌های سلطه بر ضد ایران می‌شد هرگز تصور برگزاری چنین کنگره علمی و تخصصی را درکشور شما نداشتم، اما هم اکنون می‌توانم به جرأت بگویم مقالات علمی ارائه شده در این کنگره قابلیت انتشار در معتبرترین نشریات علمی جهان را دارند و مسئولین باید برای این مهم اقدام کنند.

پروفسور ایجاز از همه فعالان عرصه دامپزشکی در ایران دعوت کرد تا با حضور در کنگره دامپزشکی پاکستان که هر سال در ماه مارس برگزار می شود در افزایش سطح علمی این کنگره نقش داشته باشند.

میهمان دیگر این کنگره که از کشور فرانسه به ایران آمده، دکتر" گاردین" بود.

او که سالها پیش در دانشکده کشاورزی در شهر آنژه فرانسه تدریس می‌کرده گفت: کشور شما در حال پیشرفت است و سطح تحصیلات و علمی  ایرانیان شرکت کننده در کنگره نوید بخش آینده خوبی برای ایران است.

وی سطح اطلاعات ارائه شده و شرکت کنندگان در دومین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: اگر باز هم برای حضور در کنگره ای به ایران دعوت شوم حتماً شرکت خواهم کرد.

گاردین وجود سازمان‌هایی چون نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران را در هر کشوری برای دامپزشکان و جامعه مخاطبانشان لازم و ضروری دانست و گفت: وجود چنین موسساتی باعث کاهش دغدغه ادامه فعالیت و ارائه خدمات هر چه بهتر دامپزشکان به عموم جامعه می شود.

 

 

وی تصریح کرد: مؤسسه "آدر دامپزشکی" در فرانسه عملکردی مانند سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران دارد.

 گاردین درباره حضور خود در دومین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور گفت: حضور در این کنگره برای من تجربه ای بود که نشان داد نوع و فرم بیماری های موجود در مناطق مختلف جهان متفاوت است و برای من مهم است که از توزیع بیماری در مناطق مختلف مطلع باشم چراکه هم اکنون در یک شرکت تولید واکسن طیور در فرانسه نظریه پرداز استفاده از واکسن در کشورهای مختلف هستم تا هر منطقه ای از جهان پرکاربردترین واکسن را برای استفاده در صنعت طیور خود خریداری کند.

گاردین در پایان  با تقدیر از برگزاری مراسم بزرگداشت دکتر احمد شیمی چهره ماندگار علم میکروب شناسی ایران از سوی سازمان  نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه کنگره گفت: برگزاری چنین مراسم‌هایی برای تقدیر از بزرگان علم  بسیار شایسته است اما متأسفانه در فرانسه کمتر این حرکت دیده می شود.

دکتر رحمان دیگر استاد دانشگاه دامپزشکی لاهور پاکستان نیز که در زمینه فیزیولوژی تغذیه غعالیت دارد و به تازگی از کنگره‌ای با موضوع دامپزشکی از اروپا بازگشته دومین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور را دقیقاً قابل مقایسه با کنگره‌های علمی در اروپا دانست.

وی با اشاره به اینکه استادش پروفسور فضل ابراهیمی رزازی در دانشگاه وین یک ایرانی بوده و او از محضرش بسیار بهره برده است گفت: آرزو می‌کنم برای حضور در کنگره‌‌های علمی ایران دوباره و دوباره بیایم چراکه شرکت در چنین کنگره ای با این سطح علمی از افتخارات من در زندگی است.

دکتر رحمان با تقدیر از حرکت شایسته سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در برگزاری مراسم بزرگداشت مقام ارزشمند استاد دکتر احمد شیمی بنیانگذار بخش طیور دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران گفت: ارج نهادن به مقام والای دانشمندان در هر کشوری بهترین مشوق برای جوانان است تا به دنبال کسب علم، تحقیق و پژوهش بروند.

وی اظهار امیدواری کرد: سازمان‌های نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با ایجاد ارتباط و همکاری گام‌های مؤثری در مسائل علمی بردارند.

دکتر هرمان یکی دیگر از فرانسویان شرکت کننده در دومین کنگره بین المللی طیور که کارگاه آموزشی «وضعیت بیماری نیوکاسل» را به مخاطبان خود ارائه کرده بود نیز پیشنهاد داد: وقت سخنرانی در کنگره های آتی حداقل 25 دقیقه شود.

وی در خصوص سطح علمی کنگره و شرکت کنندگان در آن گفت: هرچند در همه بخش‌های کنگره حضور نداشتم اما سطح سؤالاتی که از من پرسیده شد نشان از بالا و به روز بودن اطلاعات علمی شرکت کنندگان این کنگره داشت.

دومین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور اول و دوم اسفندماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سوی سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

 

نظر شما
ادامه