کد خبر: ۱۵۰۵

حکیم مهر -  سومین جشنواره گاومیش خوزستان با هدف تبادل اطلاعات کارشناسان و دامداران، تجلیل از دامداران برتر استان و معرفی فناوری‌های نو دراهواز برگزار شد.

دراین جشنواره که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برگزار شد، معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان در سخنانی یکی از مشکلات عرصه تولید به ویژه تولیدات کشاورزی در کشور را پایین بودن میزان بهره وری عنوان کرد.

اسماعیل عامری گلستان افزود: افزایش بهره وری در تولید جز با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نو و فراهم کردن امکانات زیر بنایی میسر نخواهد بود.

وی به دامداران خوزستان قول داد تا امکانات لازم زیربنایی مورد نیاز توسعه گاومیش داری دراستان را فراهم نماید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز با ارایه گزارشی از وضعیت دامداری به ویژه دام سنگین در کشور و استان خوزستان گفت: سالانه ‪ ۲۶۰‬هزار تن شیر گاومیش درکشور تولید می‌شود که ‪ ۱۱۳‬هزار تن در خوزستان است.

سید مجید موسوی با بیان اینکه خوزستان با ‪ ۱۳۶‬هزار راس گاومیش بیشترین تعداد را در کشور دارد، افزود: نگهداری گاومیش از نظر تولید، مقاومت در برابر بیماریها، تغذیه و تولید شیر در‪ ۲۱۰‬روز از سال بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.

وی ساماندهی گاومیش داران، نوسازی جایگاههای دامی و افزایش تلقیح مصنوعی را از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در راستای توسعه دامداری سنگین دراین استان برشمرد و اظهارداشت: پرورش گاومیش در خوزستان موجب اشتغال بیش از پنج هزار خانوار روستایی دراستان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین گفت: ‪ ۴۰‬درصد محصولات لبنی استان و ‪ ۱۵‬درصد گوشت مصرفی در خوزستان از گاومیش تامین می‌شود.

درپایان این جشنواره ‪ ۱۰‬گاومیش دار نمونه خوزستان مورد تجلیل قرار گرفتند دومین همایش ملی گاومیش ایران روز پنجشنبه در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین اهواز با حضور کارشناسان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.


 

نظر شما
ادامه