کد خبر: ۱۵۲۱

حکیم مهر -  در راستای دستیابی به هدف صادرات عسل به اتحادیه اروپا، نمونه برداریهای کدکس عسل از سال آینده آغاز می شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: مراحل نهایی کدکس عسل در حال طی شدن است و نمونه برداریها از سال آینده آغاز می شود.

دکتر مجتبی نوروزی با اعلام اینکه سقف اعتبارات برای نمونه برداریهای عسل باز است، افزود: هر میزان که لازم باشد، نمونه گیریها انجام می شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر صادرات عسل به کشورهای حوزه خلیج فارس انجام می شود، خاطرنشان کرد: صادرات این محصول به اتحادیه اروپا نیز به زودی انجام خواهد شد.

دکتر نوروزی کم کردن باقیمانده ناشی از داروهای مصرفی را یکی از راههای افزایش صادرات برشمرد و گفت: هیچگاه این سازمان کاری را انجام نمی دهد که به سلامت مردم لطمه بخورد.

وی افزود: واگذاری اختیارات داروهای دامی به بخش خصوصی از نظر این سازمان به سلامت مردم لطمه وارد می کند و میزان باقیمانده ها را افزایش می دهد بنابراین باید به گونه ای باشد که سازمان نظارت صد درصد داشته باشد.

دکتر نوروزی در پاسخ به سؤالی درباره وجود عسلهای تقلبی در بازار گفت: ماموران نظارتی در هر مرکز و سوپرمارکتی حضور ندارند اما مردم باید اطلاع داشته باشند که هر عسلی که پروانه بهداشتی تحت نظارت سازمان دامپزشکی نداشته باشد می تواند تقلبی باشد.

وی از مردم خواست از خرید عسلهای مشکوک خودداری کنند و مراکز غیرمجاز را به سازمان معرفی کنند.

دکتر نوروزی گفت: صرف داشتن پروانه دلیل بر سالم بودن عسل است.

وی در ادامه گفت: تا چند روز آینده شماره پنج رقمی 09638 جهت اطلاع رسانی مردم از تخلفات فرآورده های خام دامی راه اندازی خواهد شد.


 

نظر شما
ادامه