کد خبر: ۱۵۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  مشاور معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه چنانچه افراد به هر دلیلی موجب نابودی حیوانات وحش شوند، ملزم به پرداخت جریمه به سازمان حفاظت محیط زیست هستند، میزان جریمه کشتن برخی حیوانات وحش را اعلام کرد.

هوشنگ ضیایی اظهار داشت : نرخ جریمه پرداختی برای هر حیوان بر اساس معیارهای مختلف متفاوت است و عواملی همچون تعداد آن گونه حیوان و رو به انقراض بودن آنها در این امر موثر است.

وی تصریح کرد: در این میان یوز پلنگ به علت تعداد کم آن در ایران، با ‪ ۲۰۰‬میلیون ریال، بالاترین میزان جریمه را به خود اختصاص داده است.

این استاد دانشگاه افزود: کمترین جریمه به مبلغ ‪۱۶۰‬ هزار ریال به لاک پشت‌ها اختصاص دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره جرایم کشتن پرندگان نیز گفت: از بین بردن شاهین با ‪ ۴۰‬میلیون ریال، بالاترین نرخ جریمه و پرندگانی که فراوان یافت می شوند با مبلغ ‪ ۶۰‬هزار ریال، کمترین جریمه را دارند.

ضیایی اضافه کرد: جریمه نابود کردن تمساح نیز ‪۱۶‬میلیون ریال، گوره خر ‪۱۲‬ میلیون ریال، پلنگ هشت میلیون ریال، خرس سیاه ‪ ۱۲‬میلیون ریال، خرس قهوه ای سه میلیون ریال و آهو چهار میلیون ریال است.

مشاور معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت:اخذ جریمه از رانندگانی که در جاده‌ها اقدام به کشتن حیوانات می‌کنند، به علت ترک محل از سوی آنان، میسر نیست اما در صورتی که به راننده دسترسی پیدا شود، سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس قانون، جرایم را از آنان دریافت خواهد کرد.

به گفته وی، تعداد محدودی از این رانندگان، به سازمان حفاظت محیط زیست مراجعه و جریمه خود را پرداخت می‌کنند.

یک هزار و ‪ ۲۳۰‬گونه جانوری اعم از پستاندار، پرنده، خزنده و دوزیستان در اکوسیستم‌های خشکی و آب‌های داخلی ایران زیست می‌کنند.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۱
0
0
این استاد دانشگاه افزود: از بین پستانداران!!!!!!!!!!، کمترین جریمه به مبلغ ‪۱۶۰‬ هزار ریال به لاک پشت‌ها اختصاص دارد.

غلط تایپی است یا یک گاف عجیب؟؟
حکیم مهر
|
-
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۱
0
0
ضمن تشکر فراوان از تذکر شما ... این خبر عیناً از ایرنا نقل شده بود. با این حال تصحیح شد.امیدواریم اشتباهی از سوی خبرنگار ایرنا رخ داده باشد نه استاد محترم دانشگاه! مجدداً از حسن توجه و تذکر شما سپاسگزاریم.
نظر شما
ادامه