کد خبر: ۱۵۵۱

حکیم مهر -  در پی انتشار خبری مبنی بر اهدای دو آهو توسط رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به امیر قطر که از سوی مقامات سازمان حفاظت محیط زیست با تکذیب همراه بود، رادیو سراسری جمهوری اسلامی ایران برنامه زنده عصرگاهی دهم اسفندماه خود را به این موضوع اختصاص داد.
مجری برنامه با اشاره به دعوت از مقامات سازمان حفاظت محیط زیست برای شرکت در این برنامه و پاسخگویی درباره موضوع ارسال آهوان ایرانی به قطر گفت : هیچیک از مقامات این سازمان حاضر به شرکت در برنامه و پاسخ به ابهامات نشده‌اند!
پس از تکذیب اهدای آهوان به امیر قطر توسط سازمان حفاظت محیط زیست و اعلام ابتلای دو آهوی ارسالی به بیماری تب برفکی به عنوان دلیل این اقدام ، دکتر نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفتگویی تلفنی و مستقیم با مجری این برنامه از صدور گواهی سلامت برای آهوها قبل از ارسال به قطر خبر داد و موضوع ابتلای آنان به تب برفکی را تکذیب کرد.
محسنی عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در ادامه برنامه و در گفتگویی تلفنی علت عدم حضور مقامات سازمان حفاظت محیط زیست در این برنامه را عدم توانایی آنان در پاسخگویی و نداشتن پاسخ منطقی برای این اقدام عنوان کرد.
وی افزود : در جلسه آتی مجلس شورای اسلامی درباره ارسال آهوهای ایرانی به قطر به رئیس جمهوری کشورمان تذکر خواهیم داد و این تذکر هم اکنون آماده شده و در جلسه علنی قرائت خواهد شد.
دکتر کرمی فعال محیط زیست هم در این برنامه در گفتگویی تلفنی گفت : هر چند اقدام سازمان حفاظت محیط زیست در ارسال آهوها توجیه پذیر نیست اما از این موضوع تأسف‌بارتر سلب اعتماد مردم نسبت به یک سازمان رسمی است.
وی افزود : اگر بجای قوه قضائیه ، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری بودم دروغگویی رسمی یک سازمان را پیگیری می کردم و باید با این موضوع حتماً برخورد شود.

 

نظر شما
ادامه