کد خبر: ۱۵۵۳

حکیم مهر -  رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: طی شش ماه آینده به‌تدریج تمام مناطق تهران تحت پوشش بسته‌بندی گوشت مرغ قرار می‌گیرند.

دکتر مجتبی نوروزی درباره تاخیر ایجاد شده در بسته بندی گوشت مرغ در استان تهران گفت: در استان تهران سال گذشته برای اتمام طرح بسته بندی گوشت مرغ مصر بودیم البته این موضوع همکاری‌های بین بخشی را در وزارتخانه‌های کشور، بازرگانی، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی، سازمان دامپزشکی و شورای بهداشت می‌طلبد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پوشش بسته بندی‌ گوشت مرغ در برخی از مناطق استان تهران آغاز شده است، افزود: در حال حاضر گوشت بسته بندی به بازار تهران تزریق می‌شود البته انجام یکباره این طرح در استان تهران به دلیل برخی مقاومت‌ها شدنی نیست و باید به تدریج پیش‌ رفت.

نوروزی اضافه کرد: پوشش طرح بسته بندی گوشت مرغ در برخی از مناطق شمال شرق تهران و نقاطی که ظرفیت‌سنجی شده عملیاتی‌تر است البته به مرور تمام مناطق تهران را تحت پوشش قرار خواهیم داد و منطقه به منطقه جلو می‌رویم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه درباره واردات گوشت قرمز و نارضایتی تولیدکننده‌ها در این زمینه نیز اظهار کرد: سازمان دامپزشکی کشور تنها دستگاه ناظر است و دخالتی در برنامه‌ریزی برای صادرات و یا واردات گوشت قرمز به جز حوزه بهداشتی ندارد و وارد مباحث توناژ و قیمت گوشت قرمز نمی‌شود.

نوروزی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 204 کشتارگاه صنعتی طیور در سطح کشور فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: تعدادی کشتارگاه دیگر نیز در شرف افتتاح است و سال آینده حدود 10 تا 15 واحد کشتارگاه طیور افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمینه کشتارگاه‌ها استانداردهای مدنظر ما استانداردهایی است که HACCP را رعایت کرده باشند، ادامه داد: کشتارگاه‌هایی که افتتاح خواهند شد استانداردهای لازم بهداشتی را برای صادرات خواهند داشت.

رییس سازمان دامپزشکی کشور درباره نارضایتی زنبورداران از میزان و قیمت‌ داروهای زنبورعسل نیز گفت: یکی از راه‌های کاهش میزان باقی مانده‌ها در عسل، کاهش میزان مصرف داروست بنابراین توزیع رایگان دارو به اتحادیه زنبورداران بدلیل احتمال درست مصرف نشدن داروها نمی‌تواند یک حسن و کار مثبت باشد.

وی با بیان اینکه باقی مانده‌ها در عسل ناشی از مواد و داروهای مصرفی است، افزود: برنامه جامع بیماری‌های زنبورعسل نیز سال گذشته بر همین اساس تدوین شد و با نمونه‌برداری‌ها و آزمایشات انجام شده اکنون وضعیت بیماری‌های زنبورعسل بررسی شده است و ما می‌دانیم که در کدام منطقه باید داروی ضد انگلی داده شود و در کدام منطقه وضعیت اقتصادی زنبورداران مناسب نیست و باید داروهای رایگان به آنها بدهیم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی کشور همواره در خشکسالی‌ها زنبورداران را حمایت کرده‌ است، افزود: گاهی تا 5/1 میلیارد تومان نیز داروی ضدانگلی خریداری و در اختیار زنبورداران قرار داده‌ایم و در نقاطی که نیاز به توزیع این دارو‌ها نیست با فشارهای مطبوعاتی به سلامت مردم ضربه وارد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید با دست خود تولید عسل‌های کشورمان را آلوده کنیم، اضافه کرد: در حال حاضر برنامه پایش زنبورعسل آغاز شده و بیماری‌های آن نیز تدوین شده است ضمن اینکه آنالیز و پایش عسل نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه