کد خبر: ۱۵۷۲

حکیم مهر -  مدیرکل دفتر بررسی و مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی گفت: دامپزشکی خراسان جنوبی وظیفه خطیری در حفظ سرمایه دامی کشور و جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی دارد.

دکتر علی اختیارزاده در جریان بازدید از خراسان جنوبی با عزیمت به شهرستان سربیشه و دهستان درح با دامداران روستاهای محروم درح، ماخونیک و کنیف صحبت کرد و مشکلات دامداران منطقه را مورد بررسی قرار داد.
وی همچنین از نزدیک تعدادی از دام‌های موجود در روستاهای مذکور را معاینه کرد و از نظر ابتلا به بیماری‌های واگیر دامی بررسی کرد.
مدیر‌کل دفتر بررسی و مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی ضمن بازدید از اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی استان در جریان اقدامات صورت گرفته در سال جاری توسط این اداره قرار گرفت و در جمع کارکنان شاغل در این اداره به مرزی بودن استان اشاره کرد و وظیفه دامپزشکی خراسان جنوبی در جلوگیری از شیوع بیماری‌های دام و حفظ سرمایه دامی کشور را خطیر دانست.
رئیس شبکه دامپزشکی درمیان گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 3 میلیون و 900 هزار قطعه جوجه‌ریزی در 85 واحد پرورش طیور در شهرستان درمیان صورت گرفته است.
بابک کروژده با اعلام این خبر تصریح کرد: برای حفظ بهداشت واحدهای پرورشی و پیشگیری از بیماری‌های طیور گوشتی شهرستان، 4 میلیون و 820 هزار و 400 دز واکسن مصرف شده است.
وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته 69 مورد نمونه‌برداری برای بررسی و تشخیص قطعی بیماری صورت گرفته است و به آزمایشگاه ارسال شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی درمیان گفت: 280 مورد بازدید و مراقبت فعال از مرغداری‌ها و زیستگاه‌های حیات وحش در راستای پیشگیری از بیماری‌های طیور به ویژه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان صورت گرفته است و شهرستان درمیان با دارا بودن ظرفیت بیش از 7 میلیون قطعه جوجه‌‌ریزی در هر سال یکی از قطب‌های پرورش طیور در استان محسوب می‌شود و انتظار می‌رود با راه‌اندازی کشتارگاه طیور شهرستان ظرفیت جوجه ریزی و تولید افزایش یابد.

نظر شما
ادامه