کد خبر: ۱۵۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تمامی خدماتی که دامپزشکان طرح روستا در استانهای محرومی همچون کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، خراسان جنوبی و شمالی، قسمتهایی از استان زنجان و... برای دام‌های روستاییان انجام می دهند، رایگان خواهد بود و حقوق آنها ماهیانه هفت میلیون ریال توسط سازمان دامپزشکی پرداخت می‌شود...

حکیم مهر -  رییس سازمان دامپزشکی کشور به واردات گسترده گوشت از کشورهای تحت نظارت سازمان دامپزشکی اشاره کرد و گفت: گوشتی که وارد کشور می‌شود در نهایت استانداردهای بین المللی است و تحت نظارت دامپزشکی وارد می شود.

دکتر مجتبی نوروزی  در یک نشست خبری برزیل را از مهمترین کشورهای واردکننده گوشت برشمرد و در ادامه از انعقاد قرارداد با کشور نیوزیلند خبر داد و گفت: واردات گوشت از این کشور در حال نهایی شدن است، البته اجازه واردات دام زنده و گوشت به هیچ عنوان از کشورهای حوزه آفریقا به علت وجود بیماریها داده نمی شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: هر شب با یک پرواز از کشور قرقیزستان محموله های گوشتی را وارد فرودگاه پیام می‌کنند و پس از انجام آزمایشهای لازم، توزیع آنها در کشور انجام می شود.

نوروزی کیفیت گوشت‌های وارداتی را بالا دانست و گفت: بیشتر دامهای آسیای میانه مرتعی بوده و گوشت آنها ارگانیک است، بنابراین از کیفیت و تردی بسیار مناسبی برخوردار است اما باز هم توسط کارشناسان این سازمان تحت نظارت قرار می گیرند.به همین دلیل شهروندان باید دقت کنند گوشتهایی که تحت نظارت سازمان قرار گرفته است، در سه قسمت ران، دنده ها و کتف دارای مهر دامپزشکی است و دام‌های لاشه نیز دارای پلاک گوشت هستند.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در حال ظرفیت سنجی برای اختصاص دادن دو تا سه جزیره در حوزه خلیج فارس برای نگهداری و کشتار دامهای واردات است ،افزود:این دام‌ها پس از ورود به جزایر پیش بینی شده تحت قرنطینه و نظارت قرار گرفته و سپس کشتار می شوند و گوشت آنها به نقاط مختلف کشور حمل خواهد شد.

نوروزی در ادامه به افزایش تعداد کشتارگاههای صنعتی اشاره کرد و گفت: تا پنج سال آینده تعداد 100 کشتارگاه صنعتی در کشور خواهیم داشت و کشتارگاه سنتی امروزی نیز اصلاح شده و به صنعتی تبدیل خواهد شد، در حالیکه در بخش طیور تمام کشتارگاههای کشور صنعتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین اظهار کرد: در صورت تصویب طرح دامپزشک روستا در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی،این طرح از سال 89 با رقم اولیه50 میلیارد ریال در استانهای محروم کشور اجرایی می شود که البته این طرح شبیه طرح پزشک خانواده است با این تفاوت که قرارداد خرید خدمت از دامپزشکان بخش خصوصی توسط سازمان دامپزشکی در قبال کاری که در روستاها انجام می دهند، منعقد می‌شود.

نوروزی افزود:تمامی خدماتی که این دامپزشکان دراستانهای محرومی همچون کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، خراسان جنوبی و شمالی، قسمتهایی از استان زنجان و... برای دام‌های روستاییان انجام می دهند، رایگان خواهد بود و حقوق آنها ماهیانه هفت میلیون ریال توسط سازمان دامپزشکی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با انجام طرح دامپزشک روستا،600 نفر دامپزشک بخش خصوصی بکار گرفته خواهند شد،رقم اولیه اجرای این طرح را 50 میلیارد ریال پیش بینی کرد و ادامه داد: کلیات این طرح در مجلس به تصویب رسیده که امیدواریم با تصویب جزییات آن، از سال 89 در سراسر کشور اجرایی شود.

نوروزی با بیان اینکه هر دامپزشک روستا حدود 50 تا 100 روستا را تحت پوشش خدمات خود دارد،اضافه کرد: علاوه بر این خدمات، دامپزشکان می توانند به کارهای دیگری نیز مشغول باشند.

وی در ادامه همچنین از رفرنس شدن مرکز تشخیص بیماریهای سازمان دامپزشکی خبر داد و گفت: این آزمایشگاه توانسته گواهینامه ایزو 17025 را از اتحادیه اروپا در زمینه باقیمانده‌ها، ویروس شناسی، بیماریهای دام و... کسب کند و برای کشورهای قفقاز و خاورمیانه نیز رفرنس باشد.همچنین سازمان دامپزشکی کشور موفق شد از مجلس شورای اسلامی ردیف مستقلی برای اجرای سیستم مراقبت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دریافت کند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر امیر اسداله راجرز (کارشناس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان واصفهان)
|
-
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۴
0
0
با تشکر از ریاست و کارشناسان سازمان دامپزشکی که همواره به فکر بهبود وضعیت دامپزشکان بخش خصوصی بوده و هستند،این خبر را عیدی بخش خصوصی میباشد.
ا
|
-
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۲
0
0
ضمن تشکر از زحمات شما / چرا سختی کار شامل دامپزشکی نمی شود با وجود اینکه در معرض بیش از400نوع بیماری هستند وبا 25سابفه 600.000تومان حقوق میگیرند با 3 دانشجو و ............
نظر شما
ادامه