کد خبر: ۱۵۹۸

حکیم مهردکتر عباسعلی مطلبی رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران در گفتگو با نشریه حکیم مهر به مرور خاطرات خود از دوران تحصیل در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و به تشریح تصمیمات مهم مدیریتی خویش در دوران تصدی ریاست سازمان دامپزشکی کشور پرداخت.
عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی از تصویب قانون تأسیس این سازمان با توجه به فضای دهه 70 به عنوان یکی از مهمترین کارها یاد کرد و بر ضرورت حضور حداکثری دامپزشکان بخش خصوصی در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی تأکید نمود.
رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران در این گفتگو به تشریح دستاوردهای چهار سال گذشته این مؤسسه هم پرداخت و توضیحاتی پیرامون موضوع میگو ، فرهنگ‌سازی برای مصرف آبزیان ، دست‌یابی به بیوتکنیک پرورش ماهیان مختلف و غیره ارائه نمود.

 


دکتر مطلبی در هنگام مرور خاطرات دوره ریاست خود بر سازمان دامپزشکی کشور به توطئه شکل گرفته علیه این سازمان در بحث داغ دارو هم اشاره کرد و از آن علیرغم مدیریتی که اعمال شد به دلیل جلوگیری از روند پیشرفتی که این سازمان داشت به عنوان خاطره‎ای تلخ یاد کرد و از رویارویی با طاعون گاوی در بدو ریاست سازمان دامپزشکی به عنوان یکی از سخت‎ترین مسائل دوران مدیریت خود سخن گفت.
وی با تأیید دریافت پیشنهاد ریاست مؤسسه رازی ضمن تأکید بر شایستگی مدیریت فعلی مؤسسه و تکذیب دریافت پیشنهاد بازگشت به سازمان دامپزشکی کشور گفت : از آقای وزیر خواهش کردم که به دلیل برنامه‌هایی که دارم و برای به ثمر رساندن آنها در مؤسسه تحقیقات شیلات ایران به کار خود ادامه دهم.
دکتر مطلبی در این گفتگو از اساتید خود و دوستان دوران دانشجویی هم یاد کرد و درباره ریاست خود بر سازمان دامپزشکی در سنین جوانی گفت : مدیریت جوان پویا است و تنها باید به این موضوع توجه کرد که جوان در مدیریت وقتی موفق می‌شود که تجربه داشته باشد و چند سالی کار کرده باشد و بلافاصله از دانشکده که فارغ التحصیل شد مسئولیت را عهده‌دار نشود.
وی همچنین به موضوع استعفای خود از جامعه دامپزشکان و علت عدم استقبال اعضاء از مجمع و انتخابات جامعه اشاره کرد و یکی از علل مهم این عدم استقبال را اطلاع رسانی ضعیف عنوان نمود.
دکتر مطلبی درباره تحصیل در رشته تخصصی بهداشت مواد غذایی و انتقاداتی که در این خصوص و درباره همزمانی آن با دوران مدیریت خود وجود دارد گفت : از وزیر وقت درخواست کردم که به تحصیل بپردازم اما موافقت نکردند و علیرغم پذیرش از خارج کشور به کار ادامه دادم و بعد با رعایت شرایط و ضوابط قانونی در خارج از ساعت اداری به تحصیل پرداختم.
مشروح این گفتگوی مفصل در ایام تعطیلات عید نوروز به بینندگان محترم نشریه حکیم مهر تقدیم خواهد شد.

نظر شما
ادامه