کد خبر: ۱۵۹۹۲

به گزارش ایسنا، دکتر سهراب عاقبتی امروز 13 اسفند ماه در جلسه دامپزشکی استان با اشاره به خطرناک بودن بیماری‌های منتقله از آبزیان به انسان‌، گفت: به منظور ارتقای سطح بهداشت عمومی و جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان توصیه می‌شود تا مردم ماهی‌های قرمز و آبزیان تزئینی را از مراکز معتبر مثل آکواریوم فروشی و اماکنی که دارای مجوز سازمان دامپزشکی هستند، خریداری کنند.

وی به مردم تاکید کرد: ماهی قرمز را از مراکز معتبر بخرید و پس از تعطیلات عید آنها را به دریا و رودخانه نسپارید.

دکتر سهراب عاقبتی تصریح کرد: در هنگام خرید ماهی باید به ظاهر ماهی توجه ویژه‌ای داشت که دارای ظاهر سالمی بوده و فلس ریخته نباشد، چشم‌هایش بیرون زده نبوده و لکه رنگی بر روی بدن نداشته باشد.

وی گفت: چندین بیماری مشترک بین ماهی قرمز و انسان وجود دارد که می تواند در انسان بر اثر تماس با ماهی آلوده، جراحات پوستی مخصوصا در ناحیه دست ایجاد کند، بنابراین توصیه می‌شود در هنگام تماس با ماهی ‌یا آب تنگ، حتما از دستکش استفاده شود.

وی افزود: این کار برای کودکان و افرادی با ضعف سیستم ایمنی الزامی است.

عاقبتی خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌ها قصد مسافرت داشتند ماهی‌ها را به آکواریوم فروشی‌ها یا مراکزی که شهرداری مشخص کرده است(مثل حوضچه‌های پارک‌ها) رهاسازی کنند و به هیچ عنوان ماهی‌ها را در رودخانه، جوی یا دریا رها نکنند.

نظر شما
ادامه