کد خبر: ۱۶۱۵۶
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
بدون استفاده از نیروهای جوان، متخصص و با انگیزه در سطوح بالای مدیریتی، ایجاد تحول جدی و ارتقاء چشمگیر عملکرد سازمان دامپزشکی، دور از دسترس بوده و روزمرگی جای آن را خواهد گرفت ...
management

حکیم مهر- کمتر از دو ماه از انتصاب دکتر مهدی خلج به عنوان رئیس سازمان دامپزشکی کشور می گذرد. قطعاً علی رغم تجربه و سابقه قبلی و اشراف کامل دکتر خلج به وضعیت سازمان دامپزشکی، به تازگی و پس از این که به عنوان ریاست سازمان دامپزشکی عهده دار این مسئولیت شدند، به درک کاملی از وضعیت موجود دامپزشکی در کشور و معضلات موجود از جمله مشکلات بهداشتی، واردات بی رویه گوشت، شیوع بالای بیماریهای دامی از جمله تب برفکی و آنفلوآنزا و ... دست یافته اند و می توان اطمینان داشت که ایشان پیش از این، تا این اندازه به ابعاد مشکلات موجود آگاه نبودند.

هر چند که دکتر خلج، خود از مدیران باتجربه و باسابقه مدیریتی بالا می باشند، ولی آن چه که انگیزه نگارش این نوشتار را فراهم کرد، ارائه راهکاری به منظور استفاده رئیس سازمان از کلیه ظرفیت های نیروی انسانی موجود جهت ارتقاء دامپزشکی کشور می باشد. باید به این نکته توجه نمود که بدون استفاده از نیروهای جوان، متخصص و با انگیزه در سطوح بالای مدیریتی، ایجاد تحول جدی و ارتقاء چشمگیر عملکرد سازمان دامپزشکی، دور از دسترس بوده و روزمرگی جای آن را خواهد گرفت. هر چند که بسیاری از مدیران با تجربه فعلی سازمان، دارای سابقه مدیریتی خوبی بوده و عملکرد قابل قبولی داشته اند، ولی باید به این نکته هم توجه داشت که معاونین و مدیران کلی که چندین سال در یک سمت کار کرده اند، ظرفیت مدیریتی خود را نشان داده و تغییر و تحول جدیدی را از آنان نمی توان انتظار داشت. با حضور افراد جوان تر و خلاق، شور و اشتیاق به خدمت در آنان افزایش یافته و از بروز رخوت و روزمرگی در انجام امور و دلسردی و بی انگیزگی آنها جلوگیری می شود.

با درایت ریاست سازمان دامپزشکی می توان هم انرژی پتانسیل موجود در سازمان را به انرژی جنبشی کارآمد تبدیل کرد و هم از تجربه افراد با تجربه در بخشهای برنامه ریزی کلان استفاده نمود. استفاده از تجربه مدیران باسابقه می تواند کمک موثری در راستای تدوین برنامه ها و آشنایی با مشکلات پیش رو باشد (به عنوان مثال، نظیر آنچه که در انتصاب دکتر مسعود هاشم زاده که از نیروهای خوشنام و با تجربه سازمان می باشند، مشاهده شد)، ولی در کنار آن استفاده از کلیه ظرفیت های نیروی انسانی موجود و نیروهای جوان و با انگیزه بالا، می تواند نقش قابل توجهی در ارتقاء عملکرد و اجتناب از روزمرگی سازمان دامپزشکی داشته و تغییر اساسی در وضعیت دامپزشکی کشور را به دنبال داشته باشد.

 

 

انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دكتر ناظر
|
-
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
0
0
فریب خوش سخنی و شیرین زبانی ستایشگران را نخورید که دشمن پنهانی شمایند. حضرت امام صادق (ع)
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
0
0
سازمان دامپزشکی باید با پیروی از منویات رهبری والگو قرار دادن کلیات اقتصاد مقاومتی با اتکا به ظرفیت های درونی از وابستگی شدید به خارج پرهیز نماید.متاسفانه شاهد گسترش بی رویه شرکت هایی هستیم که با اخذنمایندگی یک یاچندمحصول دارویی یا مکمل وتبلیغ آن از طریق مطبوعات که هیچ نظارتی بر آن ها نیست ویا با شرکت در نمایشگاه های مرتبط قصد القای نیاز به مصرف این مواد در سلامت دام را دارند که بی شک سود جویی این افراد سلامت جامعه را هدف گرفته است.امیدواریم در فضای به وجود آمده ی جدید مسولان دامپزشکی بازنگری جدی در ثبت واستفاده از داروهای شیمیایی را سرلوحه ی اقدامات خود قرار دهند و مرعوب زیاده خواهی افراد سودجو که خواسته یا ناخواسته در جنگ نرم دشمنان این مرز وبوم شرکت دارند نشوند.لازم است با بررسی دقیق نیاز کشور به دارو و واکسن برآورد شود واز ازدیاد داروخانه دامپزشکی که در ایجاد نیاز به مصرف نقش دارد جلوگیری به عمل آید.بی شک این مهم با نیروهای سنتی و مدیریت فرتوت میس نخواهد شد.لزوم به کار گیری نیروهای تخصصی از دانشگاه ها و درمان گران با تجربه بخش خصوصی وهمه ظرفیت های دلسوز کشور در حوزه دامپزشکی بیش از پیش احساس میشود.نکته مهم دیگر اهمیت دستگاه های نظارتی و بازرسی در تحقق این امر هستند .عاجزانه از دکتر خلج می خواهیم که با رایزنی از طریق دستگاه های اطلاعاتی کشور با گزینش نیروهای خالص در امر نظارت حلقه خدمت رسانی را کامل و حماسه اقتصادی در حوزه دامپزشکی را محقق گرداند.انشا ا....
بهار
|
-
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
0
0
اگرچه نگاه دولت بر مبنای اعتدال است و آقای دکتر خلج هم آرام و تدریجی اقدام به انتخاب مدیران جدید می کند،اما باید از این موضوع هم غفلت نکرد که اقدام دیر هنگام خصوصا در تعویض مدیرانی که توان و قابلیت مدیریتی بالایی هم نداشتند و با روابط و ... در عرصه مدیریتی فرصت حضور یافتند لطمات جبران ناپذیری به برنامه های اصولی سازمان خواهد زد. امیدوارم ایشان در خصوص مدیران کل استانها هر چه سریع تر با نظرسنجی و مشاوره با کارشناسان خبره و باسابقه و البته غیر و منفعل در شناسایی نیروهای قدر و مدیر و مدبر با ضریب اطمینان بیشتری اقدام کنند.
اميد
|
-
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
0
0
متاسفانه
چنين انتظاري بسيار دور از ذهن خواهد بود
انتصابات جديد نشان داده است كه رئيس سازمان فرد ديگري است
به نظر مي رسد
رياست جديد دولت متسعجل باشد
الله و اعلم
همکار
|
-
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
0
0
به نظر من دکتر خلج باید بسیار مراقب افرادی در خارج سازمان باشد که در داخل سازمان محبوبیت نداشته و به پرونده سازی معروف و مشهور هستند. چنین افرادی می توانند زمینه به قهقرا رفتن سازمان دامپزشکی را فراهم کنند.
دامپزشک
|
-
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
0
0
دوست عزیز حکیم مهر متاسفانه در دولت قبل هم در دو اداره کل از نیروهای جوان استفاده شد که یکی از انها دفتر دارو درمان سازمان دامپزشکی بود که جالب انست بیشترین شکایت ها هم از ان دفتر بود پس لازم است افرادی انتخاب شوند که علاوه بر تجربه متخصص هم باشند و این بازیها که فقط مدیران باید بچه حزب الهی باشند دکانی بیش نیست و ثابت شده افرادی که تظاهر می کنند در سلامت و تدین از بقیه کارشناسان جلو تر هستند همیشه ضربات جبران ناپذیری به سازمان دامپزشکی زده اند
دکتر تهران
|
-
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
0
0
با توجه به اهمیت پیشرفت سازمان دامپزشکی، لزوم استفاده از نیروهای متخصص و دلسوز که انگیزه تلاش دارند و دنبال حاشیه سازی نیستند، بیش از پیش احساس می شود.

بسیار افراد خوش فکر که خوشبختانه جوان هم هستند و اقدامات ایشان بعنوان کارشناس قابل دفاع است، در سازمان دامپزشکی کم نیستند.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
0
0
مدیران بی تدبیری که با ایجاد تنش بین بخش دولتی و بخش خصوصی در صدد پیشبرد اهداف و منافع شخصی خود هستند و این را به تجربه هم ثابت کرده اند باید کنار گذاشته شوند و جای خود را به جوانان خوش فکر و در عین حال باتجربه بدهند.
یک دوست دیگر
|
-
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
0
0
متاسفانه در سازمان دامپزشکی افرادی وجود دارند که بجای ادامه تحصیل در رشته مقدس دامپزشکی، به رشته هایی مانند دکترای علوم استراتژیک، کارشناس علوم انسانی و کارشناسی حقوق و ... پناه برده ( شاید به دلیل عدم توانایی در ادامه تحصیل در دامپزشکی) و با ظاهر نمایی اعتقادات مذهبی و افراطی گری و پرونده سازی، سعی بر موجه نشان دادن خود و تخریب سایر همکاران زحمت کش دامپزشکی دارند.
لذا، از ریاست محترم سازمان دامپزشکی، خواستار برخورد با این افراد بوده، تا بارقه های امید در دل افراد صدوق و خادم دامپزشکی بتابد.
دکتر محسنی
|
-
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
0
0
با سلام
متاسفانه انتصاب فردی ................... به عنوان مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال وبختیاری ............................. چراکه افراد توانمند ازهمه نظر دراستان چهارمحال وبختیاری بودند .....................
دامپزشک دولتی
|
-
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
0
0
متاسفانه مدیریت کلان دراستانها بهایی به کارشناسان نمی دهند وهرکس مدیرمی شود انگار از دم فیل افتاده وهیچ کس راقبول ندارد ونوعی دیکتاتوری حاکم می شود وکسانی که لیاقت وتوان انجام کارها رادارند با بی مهری کنارزده می شوند وافرادی که چاپلوس مدیر هستند سرکار می ایندوتا این روال هست دامپزشکی درست نخواهد شد
ناظر بي طرف
|
-
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
0
0
اثرات اشتباه در انتصاب مديران بسيار زود مشخص مي شود
.......................... كه در اصل كارش ايجاد حسن رابطه مي باشد در نخسين روز كاري خود تعدادي از همكاران سابق را به بدترين شكل ممكن از محل كار خود بيرون كرد
اين اقدام حتما در اينده نه چندان دور واكنش شديدي را در پي خواهد داشت ......................... مراقب متملقان پست پرست باشيد!
کارمند توسری خور
|
-
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
0
0
.............................. دامپزشکی .... دوتا دستشویی دارد رئیس دامپزشکی .... درب دستشویی دوم رابسته ومی گوید این دستشویی برای استفاده مهمانان اداره است وکارمندان صبح برای یک دشستشویی به صف می ایستند هرکه ببیند فکر می کند سبدکالا می دهند باور نمی کنید بپرسید!!!!
دامپزشک مظلوم
|
-
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
0
0
با سلام جناب آقای دکتر خلج لطفا نسبت به عزل و نصب مدیران کلی که با مسئولین بلند پایه استانی نسبت خویشاوندی دارند نیز اقدام فرمایید
دامپزشک دولتی orumia
|
-
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
0
0
متاسفانه مدیریت کلان دراستانها بهایی به کارشناسان نمی دهند وهرکس مدیرمی شود انگار از دم فیل افتاده وهیچ کس راقبول ندارد وکسانی که لیاقت وتوان انجام کارها رادارند با بی مهری کنارزده می شوند وافرادی که چاپلوس مدیر هستند سرکار می ایندوتا این روال هست دامپزشکی درست نخواهد شد- دامپزشک دولتی orumia
رضا
|
-
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
0
0
باید به جوانان اعتماد کرد حتی اگر اشتباه کنند. جوانان بیشتر باانگیزه هستند و اگر در کنار آنها افراد باتجربه به عنوان مشور قرار گیرند از عهده سخت ترین کارها برخواهند آمد.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
0
0
باسلام وخسته نباشید.خدمت مدیران جدید دامپزشکی کشور...آقای دکتر خلج در جمع مدیران خود فرموده اند سیاسی ترین مدیر من فنی ترین مدیر است.تنها اگر ایشان بتوانند به این گفته خود عمل کنند و مدیران کل استانها ی خود خواه ومغرور را عوض کنند واز نیروهای خوش فکر ومعتدل وفنی وکار کن استفاده کنند کمک شایانی به بهداشت جامعه خواهند نمود.
مطلع
|
-
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
0
0
متاسفانه در سالهای اخیر روسای سازمان معاونین و مدیران کل را تنها به خاطر مسایل سیاسی و تیمی انتخاب می کنند و تنها مسئله که در نظر نمی گیرد توانایی و تخصص افراد می باشد و ........................................
دکتر ر الف
|
-
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
0
0
ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور ، شما را به پاکی این عبارتتان که سیاسی ترین مدیر من فنی ترین مدیر است قسم ، بیائد از نزدیک در استان .............. ازتک تک کارشناسان دلسوز فنی بپرسید که در اتاق مدیرکل بر روی کارشناسان فنی باز است یا بر روی کارچاق کن های سیاسی که آنهم صرفا برای ایجاد رابطه با مدیریت جدید استانداری و نه برای ایجاد رابطه برای جلب کمک برای توسعه بخش بهداشت دام و دامپزشکی .
اقای دکترخلج ، معلوم نیست طومارهائئ که از طرف پرسنل دلسوز دامپزشکی .............. در خصوص سوئ مدیریت فنی 3بار برای آقای دکتر دستور ارسال شدچه سرنوشتی پیداکردند؟
نظر شما
ادامه