کد خبر: ۱۶۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تبریک عید نوروز / استمرار خدمت و اطلاع رسانی / آموزشهای عمومی / سال 89 و دفاع عالمانه از حریم دامپزشکی / سرانجام خوشایند آئین نامه نظارت بهداشتی ماده 19 / ظهور وحدت به معنای واقعی و نه در شعار / توقف تأسیس دانشکده‌های جدید / نیاز به دریافت نقد و پیشنهاد / توجه به موضوع اشتغال / تمرکز بر آموزشهای عمومی / بررسی جایگاه سایررده‌های دامپزشکی / عدم تکرار تجربه تلخ انحلال سازمان دامپزشکی / انتخاب و انتصاب مدبرانه اعضای شورای مرکزی نظام دامپزشکی
حکیم مهررئیس مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی در پیامی فرارسیدن عید نوروز را به عموم دامپزشکان گرانقدر ، سایر رده‌های ارجمند دامپزشکی و بینندگان عزیز نشریه حکیم مهر تبریک گفت و مختصر به مرور برنامه‌های این مرکز در سال 89 پرداخت.

دکتر محمد لطفی‌زاده در این پیام با اشاره به تمرکز بر شعار (خدمت و اطلاع رسانی) در سال 88 ضمن تأکید بر استمرار این روند در سال جدید از برگزیدن عبارت (دفاع عالمانه از حریم دامپزشکی) با توجه به مسائل پیش روی صنف دامپزشکی در سال 89 بعنوان سرلوحه فعالیت‌های مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی خبر داد.

متن کامل این پیام بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

یا مقلب القلوب و الابصار ، یا مدبر اللیل و النهار ، یا محول الحول و الاحوال ، حول حالنا الی احسن الحال

ضمن عرض سلام به همه همکاران عزیز ، دامپزشکان گرانقدر  ،سایر رده‌های ارجمند و عموم بینندگان محترم پایگاه  اطلاع رسانی این مرکز -  حکیم مهر -  فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت را تبریک می‌گویم و امیدوارم سال 89 برای همه شما سالی توأم با موفقیت ، سلامتی و شادکامی باشد.

در سالی که گذشت و به خاطرات پیوست شعار (خدمت و اطلاع رسانی) سرلوحه کار ما در نشریه حکیم مهر بود و فعالیت‌های مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی هم در این جهت تمرکز یافت. حضور فعال ، مستمر و مؤثر در عرصه آموزشهای عمومی به مردم هم از بعد خدمت و هم از بعد اطلاع رسانی غنیمت و صدور اطلاعیه‌های بهداشتی مختلف در خصوص مسائلی نظیر ماهی قرمز ، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و غیره نمونه‌هایی کوچک از این اطلاع رسانی بود. ضمن آنکه با این حضور پررنگ در عرصه صدا و سیما ، خبرگزاریها و مطبوعات ، حرفه دامپزشکی هم به مردم بیش از پیش معرفی گردید.

بعد دیگر خدمت ، پیگیری موضوع اشتغال دامپزشکان جوان و پرداخت کارشناسانه به علل و عوامل این مسئله بود. در این راستا پس از اخذ نظرات صائب اساتید معزز رشته دامپزشکی ، چهره‌های ارزشمند و ماندگار و مدیران ارشد صنف دامپزشکی گزارشی تهیه و به وزیر محترم علوم ، تحقیقات و فناوری ارسال گردید.

دفاع از کیان و حریم حرفه دامپزشکی هم از جمله مهمترین اهداف این مرکز بوده و هست که در سال 88 تلاش داشتیم به این مسئله به طور جدی اهتمام ورزیم و نمونه‌هایی نظیر ارسال جوابیه‌های مختلف به مطبوعات ، نامه به رئیس محترم پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی ، مصاحبه با خبرگزاریها در خصوص قوانین ناقض حریم دامپزشکی و غیره مؤید این اهتمام است. به طور قطع در سال 89 این روند با جدیت دنبال خواهد شد و موضوع آموزشهای عمومی به مردم ، اطلاع رسانی ، معرفی حرفه دامپزشکی و همچنین بررسی وضعیت و جایگاه سایر رده‌های دامپزشکی از جمله برنامه‌های این مرکز خواهد بود که به مرور جزئیات هر یک از این برنامه‌ها تقدیم خواهد شد.

هر چند سال 88 (خدمت و اطلاع رسانی) را سرلوحه کار خود قرار داده بودیم و کماکان تلاش‌مان بر حفظ این رویه خواهد بود ، در سال 89 فعالیت خود را به دلیل اهمیت موضوعات پیش رویمان بر (دفاع عالمانه از حریم دامپزشکی) متمرکز خواهیم نمود.

امیدوارم در سال 89 تجربیات تلخ تلاش عده‌ای برای انحلال سازمان دامپزشکی کشور تکرار نگردد و از درایت بزرگان و دلسوزان دامپزشکی و ظرفیت آنان برای تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها بیشتر استفاده شود. ضمن آنکه سرانجام خوشایند آئین نامه نظارت بهداشتی ماده 19 و ظهور وحدت واقعی و نه در قالب کلام و شعار بین سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی و انتخاب و انتصاب آگاهانه و مدبرانه اعضای شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی در سال 89 از جمله آرزوهایی است که تحقق آن چندان دور از ذهن نخواهد بود.

در اینجا ذکر یک نکته را هم لازم می‌دانم و آن اینکه مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی همانطور که از نامش پیداست از ظرفیت دنیای مجازی و بخصوص اینترنت در جهت پژوهشهای راهبردی استفاده می‌کند و البته مرکزی نوپا هم هست و برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله‌ای زیاد و مسیری طولانی در پیش دارد. امیدوارم به فضل الهی ، در سایه توجهات حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف و کمک و عنایت همه شما دوستان و همکاران عزیز بتوانیم قدمی کوچک در راستای اعتلای صنف بزرگ دامپزشکی برداریم.

در این مرکز یقیناً به نقد دلسوزانه شما نیاز مبرم داریم و بر خلاف بسیاری که نقد را تنها در صورتی‌ که موافق نظرات خود باشد سازنده می‌پندارند از همه انتقادات استقبال می‌کنیم و امیدواریم ما را شایسته دریافت انتقادات و پیشنهادات ارزشمند خود بدانید.

در انتها برخود لازم می‌دانم از همراهی یکایک شما دوستان و همکاران ارجمند تشکر و به طور ویژه از ارشادات مشاورین محترم نشریه حکیم مهر و اعضای معزز شورای سیاستگذاری مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی و عموم منتقدین دلسوزمان که زمینه‌ساز پیشرفت و شکوفایی هستند صمیمانه سپاسگزاری نمایم.

ضمن تبریک مجدد آغاز سال نو و فرارسیدن عید نوروز از درگاه خداوند متعال سربلندی دامپزشکان عزیز این مرز و بوم را خواستارم و برای همگان آرزوی سالی توأم با موفقیت ، سلامتی و شادکامی می‌کنم.

دکتر محمد لطفی‌زاده

رئیس مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی و مدیر مسئول حکیم مهر

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر دانشوران
|
-
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۷
0
0
سلام وخسته نباشيد
بنده هم سال نو را به شما وخانواده دامپزشكي كشور تبريك عرض ميكنم .
موفق ، شاد سالم وپاينده باشيد
نظر شما
ادامه