کد خبر: ۱۶۷۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تاکنون موردی از بستری افراد در بیمارستان ها ناشی از مصرف سوسیس و کالباس گزارش نشده است.

ˈرسول دیناروندˈ روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اخیرا پیامکی درباره آلوده بودن سوسیس و کالباس به نقل از یکی از مسوولان بیمارستانهای کشور منتشر شده که وزارت بهداشت و این سازمان آن را تکذیب و رد می کند.

وی اظهارداشت: این قبیل پیامک ها از سال ها قبل با عناوین مختلف و به منظور تشویش افکارعمومی در مقاطع مختلف زمانی منتشر شده که اساسا شایعه ای بیش نیست.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: برخی افراد سودجو با انتشار این پیامک ها سعی دارند مردم را فریب دهند چراکه سازمان غذا و دارو با پیگیری هایی که انجام داده و طبق گزارشات، تاکنون موردی از بستری افراد در بیمارستان ها ناشی از مصرف سوسیس و کالباس نداشته است.

دیناروند ادامه داد: برخی افراد سودجو با انتشار این پیامک ها سعی در تخریب مسوولان دارند.

در روزهای اخیر پیامکی با عنوان خبر فوری به نقل از رییس یکی از بیمارستان کشور انتشار یافت که در آن اعلام شده بود تا اطلاع ثانوی از خوردن سوسیس و کالباس به دلیل آلوده بودن به ویروس جدا خودداری شود.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
0
0
هر چند زنده ماندن ویروس در فراورده های گوشتی، تا حدی به میزان چربی و پروتئین آنها وابسته است، اما با توجه به اینکه سوسیس و کالباس حدود 75 تا 85 درجه سانتی گراد به مدت یک و نیم تا دو ساعت حرارت می بینند، بسیار بعید است ویروسی در چنین شرایطی زنده بماند. متاسفانه چنین اس.ام.اس ها و ای.میل هایی توسط افرادی که اهداف خاصی را دنبال می کنند ساخته می شود و عده ای از هموطنان و حتی پزشکان و دامپزشکان ما نیز بدون کمترین تحقیقی فقط آنها را به دوستان و اقوام ((فوروارد)) می کنند. به جرات می توانم بگویم که دست کم هفته ای یکی از این نوع اس.ام.اس ها یا ای. میل ها را دریافت می کنم.
آشنا
|
-
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
0
0
درود بر دکتر دباغ مقدم عزیز، ایشان جزو افراد علمی و فرهیخته این مرز و بوم هستند که با نکته نظرات علمی و متقن باعث افزایش معلومات کاربران سایت وزین حکیم مهر می گردند.
نظر شما
ادامه