کد خبر: ۱۷۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: طرح دامپزشک روستا درمجلس شورای اسلامی تصویب شد.

دکتر بهداد زندیه، روز چهارشنبه 10 فروردین 89 درجلسه بررسی مشکلات بخش دامپروری و طیور هشترود افزود: این طرح برای درمان و پیشگیری دام و طیور روستاییان بصورت رایگان مصوب شده و حق الزحمه دامپزشکان فعال در این طرح از سوی دامپزشکی استان پرداخت خواهد شد.

وی همچنین از ساخت و اجرای آزمایشگاه منطقه‌ای درآذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در این آزمایشگاه برای ‪ ۱۴‬استان خدمات علمی و فنی ارایه و مراکز استانها نمونه‌های مورد آزمایش را به این مرکز ارسال و جواب آزمایشات را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه قبلا این استانها نمونه آزمایشات خود را به تهران ارسال می کردند، اظهارداشت: هم اکنون در حال بررسی تولید مرغ بدون آنتی بیوک در استان بوده و مرغداران می‌توانند در صورت داشتن شرایط و استانداردهای لازم در واحدهای خود برای اخذ مجوز و تولید این نوع مرغ به دامپزشکی استان مراجعه کنند.

وی، سازماندهی مراکز عرضه و فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاهها، مراکز جمع آوری شیر، بسته بندی و تبدیل کشتارگاه‌های سنتی به صنعتی را جزو برنامه های این اداره کل ذکر کرد.

دکتر زندیه، حفظ و حراست از ثروت و سرمایه دامی کشور و ارتقای سلامت بهداشت مردم را از دیگر برنامه‌های این اداره کل نام برد.

وی، افزود: در هشترود ‪ ۹۰‬درصد جمعیت دامی زیر پوشش طرح واکسیناسیون قرار گرفته و تاکنون هیچگونه مشکل خاصی در مورد بیماری دام در این شهرستان مشاهده نشده است.

شهرستان هشترود با حدود ‪ ۷۰‬هزار نفر جمعیت در جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
|
-
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۶
0
0
بسمه تعالی
با سلام و احترام

ضمن تشکر از ارائه دهنده این طرح عالی و کم نظیر،این به صراحت اهداف زیر را در بر دارد:
1-اشتغالزائی بالای دامپزشکان و مدیریت عالی نیروی انسانی مخصوصا تحصیل کرده
2-استفاده بهینه از منابع طبیعی،دام و... و کنترل بیماریهای دامی و مشترک
3-دامدار به علت نداشتن هزینه درمانی،همیشه در مرحله آخر ،که گلدن تایم از دست رفته به دامپزشک مراجعه می کند(اول خودش اقداماتی انجام می دهد،بعد از دامداری که کمی از او بیشتر می داند کمک می گیرد،بعد به داروخانه می رود،اگر گاو هنوز نمرده باشد به دامپزشک خبر می دهد تا معجزه کند و چون درصد پروگنوز بیماری خیلی کاهش یافته دام به احتمال زیاد تلف می شود،بعد آن ، دامدار،دامپزشک را متهم به بی سوادی کرده و...
4-تا حدودی امنیت شغلی برای دامپزشک ایجاد می کند.کاهش هزینه درمان می تواند از ورود شیرهای حاوی آنتی بیوتیک تا حدودی جلوگیری کند
با تشکر
نظر شما
ادامه