کد خبر: ۱۷۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  دکتر حسن - م. جعفرزاده ، دامپزشک و مؤلف کتاب قوانین دامپزشکی در نوشته‌ای کوتاه نسبت به برخورد با حیوانات و نحوه جمع‎آوری حیوانات بدون صاحب انتقاد کرد.

وی در متن ارسالی خود با عنوان (چگونه می‌توان شانس و تنها فرصت زیستن را از هر حیوانی سلب کرد؟) اینچنین نوشته است :

 

بالاخره همه و همه حداقل در مورد حیوان بر این باوریم که تنها یک بار آفریده شده و می زید و پس از مرگ زندگی دیگری نخواهد داشت .
با این اوصاف  در ایران  برای مقابله و جمع آوری  سگ های  ولگرد شهرداری ها و دیگر ارگانهای ذی ربط  آنها را به روشهای مختلف از بین می برند .
مگر ما که هستیم که شانس زیستن مخلوقاتی که آزاری به ما نمی رسانند , بگیریم؟! آیا هیچ فکر کرده ایم که  به راستی اگر موجود دیگری بود که انسان ها  را از بین می برد  آنوقت  ما  چه  حسی داشتیم؟
در  کشور ترکیه  و خیلی از کشورهای دیگر  ارگانهای  ذی ربط سگ های بدون صاحب را از سطح شهر جمع آوری  و واکسن و داروهای  لازم را تزریق و سپس سگ را آزاد و بدین ترتیب هم مشکلات جامعه ی انسانی و هم جامعه ی حیوانی را  حل می‌کنند.
براستی  آیا از بین بردن هر حیوان  زیبنده‌ی حس زیبای شرقی و  مطابق با آموزه های اسلامی  است؟ آیا چنین تفکری  برای انسان که داعیه‌ی تنها متفکر جمعیت حیوانی را دارد زیبنده است ؟

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ژاله
|
-
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۵
0
0
بقول بعضی ها دم این دامپزشک مهربان واقعا گرم... فکر میکنم دولت و شهرداری و ملت ایران بدترین رفتار را با حیوانات در کشورهای خاور میانه دارند.
مگر ترکیه و لبنان و امارات و... مسلمان نیستند که از ما مهربانترند با حیوانات .
شيما
|
-
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
0
0
انتخاب ساده ترين راه لايق ذهن آدمي نيست
ما كه خود را اشرف مخلوقات ميناميم نبايد اينگونه با بي فكري سگهاي نازنين را به كشتن بدهيم
نظر شما
ادامه