کد خبر: ۱۷۲۳

حکیم مهر -  رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین گفت: توسعه گاومیش‌داری و همچنین تاسیس مراکز تحقیقاتی این دام با ارزش، نیاز به حمایت‌های مسوولان دارد.

موسی اسلامی اظهار داشت: در بخش تحقیقات گاومیش، تاسیس و توسعه آزمایشگاه جدید برای مطالعات میکروبیولوژیکی و هضمی دستگاه گوارش گاومیش تحت عنوان آزمایشگاه شکمبه، انجام شده است.

وی افزود: همچنین مطالعات پیشرفته‌ای با استفاده از حیوان زنده و فیستوله کردن شکمبه انجام شد؛ در آینده‌ی نزدیک طرح شبیه‌سازی شکمبه که در نوع خود از موارد مطالعات عمیقی است، در این دانشگاه انجام می‌شود.

رییس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین گفت: فیستوله کردن شکمبه از جمله اقداماتی است که برای نخستین‌بار در کشور انجام می‌شود.

اسلامی افزود: میزان کم تولیدات گاومیش، به خصوص شیر، در مقایسه با رکوردهای جهانی که باید با اقدامات اصلاح نژاد و بهبود تغذیه‌ای رفع شوند، از جمله مشکلاتی است که مانع از توسعه پرورش گاومیش در کشور شده است.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین افزود: فرصت توسعه‌ دامداری گاومیش‌داری در خوزستان، به خصوص در اطراف مزارع نیشکر و مناطق نی‌زارها وجود دارد که به دلیل شرایط و تشکیلات موجود احتمالاً نیاز به وارد کردن دام گاومیش زنده تحت کنترل مراکز تحقیقات و دانشگاه‌ها به کشور است.

 

نظر شما
ادامه