کد خبر: ۱۷۴
این تصمیم پس از اقدام مصر برای کشتار شمار زیادی خوک به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری اتخاذ شد...

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: عنوان «آنفلوآنزای خوکی» را به دلیل جلوگیری از تاثیر گیج کننده این عنوان برای آنفلوآنزایی که به تازگی در مکزیک و آمریکا اپیدمی شده، برمی‌دارد.

مقامات سازمان جهانی بهداشت تاکید کردند: این تصمیم پس از اقدام مصر برای کشتار شمار زیادی خوک به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری اتخاذ شد.

به گفته مقامات این سازمان، عنوان آنفلوآنزای خوکی در واقع مردم را به اشتباه می‌اندازد چون این بیماری از طریق خوک بیمار به انسان منتقل نمی‌شود و مانند آنفلوآنزای پرندگان نیست بلکه از فرد به فرد منتقل می‌شود.

به گفته مقامات سازمان؛ این عنوان فقط به دلیل شباهت ساختار ژنتیکی این ویروس با ویروس آنفلوآنزا در خوکها انتخاب شده است. ویروس آنفلوآنزای خوکی از خوکها منشا می‌گیرد و دارای ژنهایی از ویروس انسانی، ماکیان و خوکها است اما سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که شیوع این ویروس از انسان به انسان است و از تماس با خوک‌های بیمار شایع نمی‌شود.

دانشمندان هنوز دقیقا نمی‌دانند این ویروس چگونه جهش یافته و به انسان منتقل شده است. به این ترتیب سخنگوی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که از این پس به جای واژه آنفلوآنزای خوکی برای این بیماری عنوان آنفلوآنزای H1N1/A را برگزیده است. بعلاوه این سازمان تاکید کرد: برخلاف اقدام برخی از کشورها مانند چین، روسیه و اوکراین که واردات مرغ ماکیان را ممنوع کرده‌اند، هیچ نیازی به این ممنوعیت‌ها نیست، چون این آنفلوآنزا از حیوانات به انسان منتقل نمی‌شود.

نظر شما
ادامه