کد خبر: ۱۷۵۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس نظارت بر بهداشت اداره کل دامپزشکی اصفهان گفت: برچسب زرد بر روی گوشت نشان از پیش سرد بودن آن است که این اقدام به منظور ارتقاء کیفیت گوشت و ترد شدن آن (آماده برای پخت) و پیشگیری از ورود گوشت‌های گرم با بار میکروبی بالا به خانواده ها صورت گرفته است.

سید رضا موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گوشت قرمز زمانی قابل استفاده است و از سلامتی و کیفیت بالایی برخوردار می‌شود که حداقل 24 ساعت در یخچال بماند تا طی جمود نعشی، ضمن ترد شدن گوشت از انتقال میکروب و بیماری های مشترک انسان و دام جلوگیری شود که در همین راستا طرح پیش سرد گوشت قرمز در اصفهان از سال گذشته به اجرا درآمد.

وی بیان کرد: هم اکنون طرح پیش سرد گوشت قرمز در سطح 7 کشتارگاه بزرگ اصفهان به اجرا درآمده و کشتارگاه نجف‌آباد و شهرضا نیز در انتظار انعقاد قرارداد برای تجهیز به یخچال و تولید گوشت پیش سرد هستند.

موسوی با بیان اینکه 70 درصد از تولید و عرضه گوشت قرمز در سطح بازارهای استان از این 7 کشتارگاه است، اضافه کرد: این کشتارگاه ها در اصفهان، فلاورجان، خمینی‌شهر، برخوار، شاهین شهر، زرین شهر و مبارکه قرار دارد که از حالت سنتی به صنعتی تغییر شکل داده شد.

رئیس نظارت بر بهداشت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به 32 کشتارگاه داریم که تماما شکل سنتی داشت و به هنگام ذبح دام به خاطر مجهز نبودن به یخچال‌، گوشت یا در یخچال مغازه‌ها یا در منازل نگهداشته می‌ شد.

وی افزود: هم اکنون به سمت صنعتی کردن کشتارگاه‌ها پیش رفتیم که از 32 کشتارگاه ، 26 کشتارگاه تحت پوشش شهرداری اصفهان است که پس از تعاملات گسترده هنوز مجاب به اصلاح ساختاری کشتارگاه‌ها و تجهیز آن به یخچال‌ و تولید گوشت پیش سرد نشدند.

موسوی با اشاره به اینکه هیچگاه دولت در پیش سرد کردن گوشت قرمز ورود نکرد و این اقدام هم اکنون با حمایت بخش خصوصی صورت گرفته، بیان داشت: اعتباری که برای اصلاح ساختار 7 کشتارگاه و تجهیز به یخچال‌های صنعتی اختصاص یافت، 2 میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: حمایت‌های دولت از دامداران و تولید کنندگان گوشت قرمز کافی نبوده است.

رئیس نظارت بر بهداشت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان بیان کرد: گوشت‌های که لیبل سفید رنگ دارند یعنی پیش سرد نشده و از سطح کیفی و سلامتی کمتری نسبت به گوشت‌های پیش سرد برخوردارند باید پس از خرید تا 24 ساعت در یخچال نگهداری شوند.

 

 

برچسب ها: گوشت،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر احمدی
|
-
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
0
0
با سپاس از زحمات همکاران اداره کل دامپزشکی اصفهان در جهت ارتقائ بهداشت عمومی، انتخاب رنگ زرد در اکثر حالات کاربردی هشدار دهنده دارد،آیا بهتر نبود برای محصولی که سالمتر از حالت دیگر میباشد یعنی گوشتی که مراحل جمود نعشی را در پیش سرد کن طی کرده و به مراتب بهداشتی تر و تردتر است از برچسب با رنگ دیگر مثلا آبی که رنگ سرد و آرام بخشیست استفاده می شد؟
نظر شما
ادامه