کد خبر: ۱۷۶۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهرپس از آن که دکتر علیرضا منادی سفیدان ، دامپزشک و نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در نشست خبری رئیس سازمان دامپزشکی حاضر شد و از لزوم انتقال سازمان دامپزشکی و مؤسسه رازی به وزارت بهداشت سخن گفت ، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به این موضوع واکنش نشان داد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با انتقال سازمان دامپزشکی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: این سازمان باید منطقا بعنوان یکی از بخش‌های وزارت جهاد کشاورزی به فعالیت خود ادامه دهد.

احمدعلی کیخا افزود: منابعی که در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد باید در حوزه سلامت انسان هزینه شود که با انتقال سازمان دامپزشکی به این وزارتخانه، تمرکز در نظارت‌های بهداشتی دام و فرآورده‌های آن دچار مشکل می‌شود.

نماینده مردم زابل در مجلس اظهار داشت: در صورت تحقق این انتقال، وزارت بهداشت اولویت‌های رسیدگی بهداشتی و درمانی خود را به بهداشت انسان اختصاص خواهد داد و در این صورت سیستم نظارتی کشور از بهداشت دام غافل خواهد ماند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، تاکید کرد: توصیه بهداشتی مرتبط با دام باید توسط جامعه دامپروران صورت گیرد و جوامع درگیر این مباحث، از جمله گاوداران، مرغداران و روستائیان که هم اکنون با وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط هستند نمی‌توانند بخشی از فعالیت خود را با این وزارتخانه و بخش دیگر را با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هماهنگ کنند.


 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
siamak
|
-
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۱
0
1
سلام.این آقای نماینده مجلس اگه راست میگه چرا تا حالا گلی به سر دامپزشکی نزده که حالا شصتش خبردارشده؟چراحالا که زمزمه جدائی سازمان دامپزشکی رو شنیده فیلش یاد هندستون کرده؟معلومه این سازمان دامپزشکی وقتی دست 4 تا مهندس کشاورزی بیفته هر بلائی بخوان سرش درمیارن.کاری که نیم قرنه دارن سر ما دامپزشکان میارن.امیدوارم روزی برسه که دامپزشکی بره زیر مجموعه وزارت بهداشت بشه تا وزارت کشاورزی بدونه ما هم آدمیم و ارزشمندیم.
غزل
|
-
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۲
0
0
لطفاً در مورد این مطلب نظر خود را بفرمایید اما از توهین به دیگران و طرح اتهام پرهیز نمایید. با تشکر - حکیم مهر
واقعا که بعضی ها از ..... در حال .... هستند
معلومه کسی که هنوز ......... زمان دانشجوییشو داره فرق دامپزشکی رو با دامپروری نمیدونه!
بهزاد
|
-
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
همچین آب دهانتان برای الحاق به وزارت بهداشت آب افتاده که انگار تا به حال دکتر نرفته اید؟!
وزارت بهداشت از پس پرستارهای خودش بر بیاید هنر کرده است. من قطعا میدانم آنجا کسانی هستند که باور دارند دامپزشک که دکتر نیست!
نظر شما
ادامه