کد خبر: ۱۷۷

یک متخصص تغذیه گفت: اسفناج دارای لوتئین و زئازانتین است که از تخریب شبکیه چشم جلوگیری می‌کند و مانع کوری می‌شود همچنین سبب سالم ماندن ماکولای چشم می‌شود.

مسعود کیمیاگر افزود: اسفناج منبع غنی ویتامین A ، B3 ، C ، آهن و پتاسیم است و برای کسانی که به کارهای فکری اشتغال دارند به دلیل داشتن فسفر مفید است.
وی گفت: اسفناج ملین است و یبوست را برطرف می‌کند و یکی از سبزی‌های کم کالری است .یک فنجان اسفناج 40 کالری دارد. برای لاغر شدن و وزن کم کردن مفید است. خوردن اسفناج در رفع تشنگی موثر است و سبب پایین آمدن کلسترول خون می‌شود.
این متخصص تغذیه افزود: اسفناج برای کسانی که مبتلا به کم‌خونی هستند می‌تواند مفید باشد زیرا تعداد گلبول های قرمز خون را افزایش می‌دهد. این سبزی از نظر داشتن ویتامین B3 بسیار غنی است و برای برطرف کردن بیماری پلاگر( بیماری ضعف بدن که با تشنج و اختلال در دستگاه گوارش همراه است) مفید است.
کیمیاگر اضافه کرد: اسفناج سرشار از اسید فولیک است که یکی از ویتامین‌های گروه B است و از نقایص عصبی جنین پیشگیری می‌کند. برای سلامت جنین نقش دارد. همچنین دارای ترکیباتی است که از آسیب رساندن به عروق بدن جلوگیری می‌کند و سبب پایین آوردن هموسیستئین خون می‌شود. ماده هموسیستئین ماده آزار دهنده جدار عروق است که موجب بیماری قلبی و عروقی می‌شود که اسیدفولیک از این مشکل پیشگیری می‌کند.
این متخصص تغذیه افزود: اسفناج همچنین آهن قابل ملاحظه‌ای دارد. اما جذب آهن در اسفناج به خوبی آهن‌‌های حیوانی نیست. اسفناج دارای لوتئین و زئازانتین است که از تخریب شبکیه چشم جلوگیری می‌کند و مانع کوری می‌شود و سبب سالم ماندن ماکولای چشم می‌شود. اسفناج بر اعصاب پاراسمپاتیک نیز تاثیر مثبت می‌گذارد.
کیمیاگر اضافه کرد: اگر اسفناج با ماست خورده شود مانع جذب مقداری از کلسیم ماست می‌شود.

نظر شما
ادامه