کد خبر: ۱۷۸۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی به برگزاری مناقشه برانگیز سیرک حیوانات در تبریز واکنش نشان داد و گفت: به برگزار کنندگان سیرک 24 ساعت فرصت داده شده تا شرایط نگهداری و محیط آنها را استاندارد کنند، در غیر این صورت این سازمان به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، حمید قاسمی اظهارکرد: در خصوص سیرک ائل‌گؤلی به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنیم.

وی گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی روی خوشی به برگزاری چنین برنامه‌هایی در استان نشان نمی‌دهد.

قاسمی افزود: امروز پس از حساسیت NGOها و رسانه‌ها به موضوع برگزاری این سیرک، یگان حفاظت این اداره کل برای انجام بازرسی و نظارت به محل سیرک اعزام شده و شرایط نگهداری حیوانات موجود را غیر مناسب تشخیص داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی ادامه‌داد: حیوانات مورد استفاده در سیرک غیرمجاز نیستند، ولی شرایط نگهداری آنها استاندارد نیست و باید سریعاً نسبت به اصلاح شرایط موجود اقدام شود.

قاسمی با ذکر اینکه تاکنون سیرکی را از نزدیک ندیده است، گفت: حیوانات سیرک به اسارت گرفته می‌شوند و حساسیتی که ما نسبت به این موضوع داریم، کمتر از حساسیت شما (رسانه‌ها) و تشکلات زیست‌محیطی نیست و امروز ما به مسئولان این سیرک تذکرات جدی و لازم را داده‌ایم و پیگیر موضوع هستیم.

به گزارش ایسنا، برگزاری سیرک حیوانات در تبریز و رفتار غیرانسانی عوامل برگزاری آن با حیوانات موجب واکنش تند تشکلات زیست‌محیطی و حامیان حقوق حیوانات آذربایجان‌شرقی شده و آنها را مجاب کرده، طی بیانیه‌ای خواستار تعطیلی برگزاری این سیرک در تبریز شوند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
0
0
درور بر همت والای خانم ژیلا ایران نژاد
نظر شما
ادامه