کد خبر: ۱۷۹۲

حکیم مهر -  با توجه به نگاه این نشریه به موضوع سلامت و نظر به جایگاه مهم بهداشت روان و زندگی سالم و توجه ویژه به این مسئله در هفته سلامت مطلب زیر با عنوان ( منتظر هیچ چیز نباش جز همین لحظه ) که یکی از بینندگان حکیم مهر ارسال کرده اند جهت استفاده عموم بازدیدکنندگان محترم تقدیم می شود:

 

منتظر هیچ چیز نباش جز همین لحظه -  هدی مقیاسی

 

زندگی یعنی چی ؟معنی و اصول  خوشبختی را چه کسی می داند؟ چه توقعی از زندگی دارید ؟ منتظرید چه اتفاقی در زندگی  شما بیفته ؟ منتظرید شغلتان را عوض کنید شاید منتظر وامی هستید که ثبت نام کردید یا شاید منتظر فردا هستید که معجزه ای رخ بدهد ؟؟؟؟؟

زندگی اون چیزی که انتظارشو دارید نیست اونی که تو ذهنتان و رویاهاتون ساختید نیست زندگی  دیروزه ، امروزه و فردایی که مشتاقانه انتظارشما را می کشه . پس زندگی کنید و از اون لذت ببرید منتظر تغییری نباشید منتظر هیچی نباشید خودت باش و از زندگی لذت ببر.

 آیا گمان می کنید که  شاد بودن و خوشبخت بودن آرزویی دور و دست نیافتنی است؟

 کافیه نعمت هایی را که خداوند به شما عطا فرموده است ، بشمارید اونوقت متوجه می شوید که خداوند چقدر به شما لطف داشته و شما چقدر خوشبختید .

همواره به یاد داشته باشید که :” یاد خدا آرامش بخش دلهاست “.با توکل به آفریننده جهان ، آرامش پیدا کنید .حق شناسی و قدردانی  یکی از مهمترین لازمه های خوشبختی است . پس بهتر است که هر روز برای کمترین چیزی که در اختیار دارید، سپاسگزار باشید و خدا را شکر کنید. با خدای خودتان صحبت کنید و از او تشکر کنید ( ای خدای رحمان چگونه شده که تو اراده کردی که من انسان آرام و خوبی باشم  ممنونم که این نعمتهای خوب را به من عطا کردی سپاسگزارم بابت همه چیز . ) دست دیگران را بگیرید از خوشی اطرافیانتان شاد شوید و از غم آنها ناراحت . خوشبختی به کسانی  روی می آورد  که برای  خوشبخت  کردن دیگران می کوشند .

اما درسی که لازم است همه ما بیاموزیم وابستگی کامل به خداوند است آنگاه همه چیز به درستی پیش خواهد رفت .خداوند همیشه پشت سکان است و حتی اگر طوفانها برخیزد و رعد و غرش کند او زندگی ما را هدایت می کند. ما نباید بترسیم و یا نگران شویم . اگر فقط به او اعتماد کنیم او امواج را فرو خواهد نشاند و آرامش را به قلبهای ما خواهد بخشید .

دعا کردن را فراموش نکنید. دعا کنید که از ایمان بیشتری برخوردار شوید ازخداوند ایمان واقعی و صبر طلب کنید . کسی که هنر زندگی کردن را آموخته باشد از سختیها و محنتهای زندگی نیروی لازم را برای خدمت به خداوند در مخلوقات رنجدیده اش کسب می کند . همواره به یاد داشته باشید که زنبور عسل شیرین ترین عسل را از گلهای آویشن که گیاهی کوچک و تلخ است می سازد .

به شخصی گفتند : هدیه ای بخواه ؟ او گفت : خدایا هر روز کمی اندوه برای من بفرست زیرا در اندوه است که تو  در ذهن ما هستی و در خوشی از یاد می روی . رنج می آید تا ما را یاد خدا اندازد  این طور به قضیه نگاه کنید . مهمترین واقعیت این است که ما باید خدا را در تمام لحظات کنار خود داشته باشیم . خداوند تنها نیاز ماست .

براساس نظر متخصصان ، شادترین مردم ، کسانی هستند که امیدها و آرزوهایشان بر پایه ” واقعیت ” استوارست .از مسیری که آغاز کرده اید و به پیش می روید ، لذت ببرید.

داستان زندگی داستان حل مسائل است پس مشکلات را سخن نگیرید به قول وین دایر صبور باش و با هر فکر ترسناکی رابطه خوب برقرار کن  مسئله ها و مشکلات را بنویس ببین اینقدر هم بزرگ نیستن تو بزرگشون کردی.

بهتر این است که این واقعیت را بپذیریم و تصمیم بگیریم که با وجود همه این مسائل، شاد و خوشبخت زندگی کنیم. ما باید برای خوشبخت  زیستن موقعیتهای مناسب  ایجاد  کنیم،نه اینکه  در انتظار آن باشیم . راز  خوشبختی  در این است  که کاری  را که مجبور به انجام  آن  هستید  دوست بدارید و از آن لذت ببرید . هرگز قدر آن روزهایی که در کمال  خوشبختی  زندگی  می کردیم نمی  دانیم ،   مگر زمانی  که برای  همیشه  آن  ساعات  خوش  را از  دست داده باشیم پس قدر لحظه لحظه زندگی تان را بدانید و عاشقانه زندگی کنید .


 

نظر شما
ادامه