کد خبر: ۱۷۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
جایگاه سازمان دامپزشکی و اهمیت فعالیت های این سازمان بر هیچکس پوشیده نیست و کمیسیون کشاورزی آمادگی همکاری کامل با این سازمان در تدوین قوانین مورد نیاز را دارد / هویت فعلی این سازمان، هویتی مناسب است و درخور این سازمان نیست که بخواهد به جایی یا نهادی دیگر وصل شود...
rajanoorozi

حکیم مهر -  رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، گفت: باید جلوی ورود دام های زنده به کشور گرفته شود.

"عباس رجایی"در مراسم افتتاح پروژه های مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه سازمان دامپزشکی استان تهران، افزود: واردات دام های زنده به کشور نتایج نامناسبی بدنبال داشته است که با جلوگیری از ورود این دام ها به کشور باید این شرایط کنترل شود.
وی اظهار داشت: برای ایجاد شرایط مناسب بهداشتی، در برنامه پنج ساله پنجم باید نسبت به تامین نیازهای نظارت و کنترل بهداشت دام، طیور و آبزیان توجه بیشتری صورت گیرد.
رجایی با انتقاد از مطرح شدن مباحثی مبنی بر عدم توجه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس به سازمان دامپزشکی کشور، افزود: جایگاه سازمان دامپزشکی و اهمیت فعالیت های این سازمان بر هیچکس پوشیده نیست و کمیسیون آمادگی همکاری کامل با این سازمان در تدوین قوانین مورد نیاز را دارد.

وی تصریح کرد: هویت فعلی این سازمان، هویتی مناسب است و درخور این سازمان نیست که بخواهد به جایی یا نهادی دیگر وصل شود.
وی با انتقاد از وضعیت بهداشتی برخی از مراکز دامداری فعال در کشور، گفت: بیش از 50 درصد دامداری های کشور بصورت غیرصنعتی اداره می شود و از نظر بهداشتی در سطوح پایینی قرار دارند.

رجایی در این خصوص ادامه داد: در نظام دامپروری برنامه ریزی شده بود که ظرف چند سال آینده الگویی مناسب برای اداره دامداری های کشور طراحی و اجرا شود که این برنامه کماکان اجرا نشده است.
وی همچنین از شرایط غیربهداشتی برخی از کشتارگاه های کشور انتقاد و تاکید کرد: کشتارگاه های فعال در کشور که بعضا زیر نظر شهرداری ها فعالیت می کنند باید ساماندهی شده و از نظر بهداشتی، بیشتر مورد نظارت و کنترل قرار گیرند.
رئیس کمیسون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، تاکید کرد: باید از عرضه فله ای مرغ و گوشت در کشور جلوگیری شود و این محصولات بصورت بسته بندی و با رعایت نکات بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد.
وی با انتقاد از واردات بی رویه گوشت قرمز و مرغ به کشور، گفت: سرمایه گذاری در بخش تولید این محصولات کاهش یافته است که باید این امنیت برای سرمایه گذاران تامین شود.
رجایی بار دیگر بر کوچک سازی دولت تاکید کرد و اظهار داشت: نگاه مجلس شورای اسلامی این است که جز در موارد ویژه، واگذاری تصدی گری ها به بخش خصوصی صورت گیرد و دولت تنها نقش حاکمیتی خود را حفظ نماید.
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم کشوری منسجم و همراه با مشارکت بالای مردم داشته باشیم، باید فعالیت خصوصی سازی را در کشور تسریع کنیم.
رجایی سهم غذای کشور از دام و طیور در افق 1404 را حدود 40 تا 50 میلیون تن ذکر کرد و افزود: برای دستیابی به این هدف باید رهنمود مقام معظم رهبری را بکار گیریم و با همتی مضاعف، میزان تولید این محصولات را افزایش دهیم.
وی در پایان گفت: در فعالیت های دامپزشکی در مناطق محروم مقداری ضعف مشاهده می شود که باید شرایط ویژه ای برای این مناطق در نظر گرفته شود.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر دامپزشک
|
-
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۴
0
0
جناب آقای مهندس رچایی (رئیس محترم کمیسیون کشاورزی مجلس) افاضه فرموده اند که در خور سازمان دامپزشکی نیست که بخواهد به جایی یا نهادی دیگر وصل شود.

و ناگفته فرمودند: که در شأن سازمان دامپزشکی است که به وزارت جهاد کشاورزی وصل باشد.

در حالی که مطابق با نظر سنحی حکیم مهر اکثریت قریب به اتفاق دکتران
دامپزشک سازمان، بخش خصوصی و دانشگاهی به این تشخیص رسیده اند

که دیگر وزرات جهاد کشاورزی مکان مناسبی برای خدمت رسانی سازمان
دامپزشکی به بهداشت و سلامت مردم
و مناقع دامداران زحمتکش و اقشار
محروم روستایی نیست.
کارشناس
|
-
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۵
0
0
خدا را شکر که رئیس سازمان دامپزشکی که آقای رجایی پشت سر ایشان است و از وی (برای مخالف با خواست اکثریت دامپزشکان برای جدایی از کشاورزی) دستور می گرفت رفت
رزیدنت پاتولوژی
|
-
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
0
0
اتفاقا برعکس، جناب دکتر رجایی عزیز!
سازمان دامپزشکی بایددددددددددددد بره زیر مجموعه وزارت بهداشت و تخصیصات و تسهیلات و خدماتش!!!
تا این سازمان ما، تحت لوای وزارت جهاد کشاورزی و اون کمیسیون فوق فوق فوق تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس باشه که اصلا یه دونه دامپرور هم توشون نیست، وضعیت شغلی و معیشتی ما دامپزشکای بیچاره از این بهتر نمیشه.
منِ پاتولوژیست دامپزشکی صد برابر یه پاتولوژیست انسانی مطلب خوندم و تو مباحث مختلف پاتولوژی، سَرَک کشیدم. اما همیشه خون همکارای پزشکم از من رنگین تر بوده!!! باَیِ ذنبٍ ؟!؟!؟ بسسسه دیگه!!! تا کی چوب ندانم کاریای .......... رو من و من های نوعی بخوریم؟؟؟؟؟؟!!
((((دکتر لطفی عزیز! خوهشا این نظر منو چاپش کن!))))- دکتر شاهو قهرمانی -
نظر شما
ادامه